Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Luffarn

Elektronikpriser ner eller upp?

Rekommendera Poster

Detta har diskuterats förr och somliga tror att tex plottrar aldrig kommer att bli så billiga som nu pga kraftigt stigande råvarupriser. Samtidigt läste jag nyss en artikel om att platt-tv och laptops blir allt billigare. Skickade själv efter en ny olåst mobiltelefon för 200 kr nyligen. Så min gissning är nog ändå att tex plottrarna kommer att bli billigare nästa säsong. Fast jag har rätt dålig koll egentligen, orkar inte läsa all reklam som vräks ner i brevlådan.
Vad tror ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elektronik kommer garanterat att bli billigare och billigare för varje år.
Även om man är i branschen upphär man aldrig att förvånas över hur priserna pressas.

Det verkar även vara svårt att komma åt paralellimporten vilket naturligtvis gör sitt till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som talar för höjda priser är att varenda kines och indier nu vill ha både bil och navigator. Då blir det slagsmål om råvarorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Många analytiker tror att dollarn kommer att stärkas uppemot 30 % mot kronan under det kommande året. Det lär tyvärr driva upp priserna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oavsett om priset på en standardplotter fortsätter sjunka eller stannar upp så sker hela tiden en teknisk utveckling där grejerna blir bättre (större skärmar, fler extrafunktioner, högre upplösning etc.) Räknar du in detta så faller priserna konstant så det finns ingen idé att bunkra elektronik i förväg. Jämför utrustningsnivån på en bil som säljs idag och på en som är 10 år gammal.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...