bigl 0 Postad 28 Augusti , 2008 Nu är båten upplagd för säsongen, fy f-n vad tråkig hur länge brukar ni ha båten i vattnet? Sommaren i roslagen har varit kanonbra i år mycket båtåkande. Längtar redan till nästa vår Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 28 Augusti , 2008 Min får ligga i till sista helgen i september. Varför plocka upp så tidigt? Jag licgger oxå i Roslagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 28 Augusti , 2008 Båten ligger bara vid bryggan kommer inte att hinna åka en enda gång i September, den har även legat still nästan hela augusti, hade kommit mycket beväxning. Men som sagt det känns riktigt tungt. Lennart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 28 Augusti , 2008 För tillfället ligger båten i tryggt förvar utom räckhåll för väder och vind inne i båthuset. Skulle andan falla på är det bara att rulla ut den och dra en repa. Fast vi har ganska lågt vatten för just nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mick 0 Postad 28 Augusti , 2008 Oj! Finns ju inte mycket som går upp mot en tur i Oktober. Minbrukar komma upp i slutet av Oktober för att sedan vara iordninggjord och undanställd i borjan av November. Det blir inte många turer i slutet men vintern känns bra mycket kortare... /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 28 Augusti , 2008 Jag brukar ta upp båten i början eller mitten av oktober.. håller på så länge det går. Men samtidigt vill man ju inte ta upp båten och vinterkonservera den mitt i en snöstorm heller.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 29 Augusti , 2008 Håller med fullständigt...bra talat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 29 Augusti , 2008 Fiskebåten (styrpulpeten) brukar åka upp strax innan Jul, men som sagt de e den det. Familje båten ligger fortfarande på land p.g.a. eget förvållat strul! (men det vet ju du BigL) //Iggy Senast ändrad av iggy | 29 augusti 2008 | 12:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 29 Augusti , 2008 Början eller mitten oktober får den allt ligga kvar i sjön. Kan bli riktigt fina turen framöver... Sen är det en lååång väntan på våren.. //Lamon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 31 Augusti , 2008 Försäkringen går ut 15 Oktober men funderar på att förlänga den till ett helår . Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 31 Augusti , 2008 LÅter bra, jag kör helår. Hur gick det med flytoverallen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 31 Augusti , 2008 Japp tog upp min idag åxå.... Lika så bäst,det vart riktigt skönt väder att göra iordning båten i. Hoppas bara att det tråkiga vädret är på ingång snart........... då blir inte saknade av havet så stort. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passada 0 Postad 31 Augusti , 2008 Hejsan, 11 okt åker båten upp, innan dess ser jag fram emot minst 4 helger på sjön. En bra årstid, inte lika mycket båtar ute lika med mer plats i naturhamnarna. Sen börjar vintersäsongen med städning och förbättring av båten, bl.a. ny kylbox med nyt kylaggregat och nytt elsystem. //Passada Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jesper-Visby 10 Postad 31 Augusti , 2008 Ännu skall det hinnas med lite segling under september bl.a helgen 13-14/9. Så under oktober får det väl bli upptagning. Jesper Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 31 Augusti , 2008 Du menar väl inte AC? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 1 September , 2008 Köpte den idag . Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passada 0 Postad 15 September , 2008 Om du menar Air Condition, är svaret nej. Ny kyl ska vi ha, den nuvarande är placerad så att man måste vara ormmänniska för att komma åt den, dessutom är isoleringen undermålig vilket leder till hög elförbrukning. //Passada Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 16 September , 2008 Den får ligga i in i oktober iaf. Har inte vart ute på 3-4 veckor då jag inte riktigt tyckt det vart väder. Hoppas dock på några fina höstdagar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser