Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025
bigl

båten upplagd

Rekommendera Poster

Nu är båten upplagd för säsongen, fy f-n vad tråkigGråter hur länge brukar ni ha båten i vattnet?

Sommaren i roslagen har varit kanonbra i år Glad mycket båtåkande.

Längtar redan till nästa vårCool

Lennart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min får ligga i till sista helgen i september. Varför plocka upp så tidigt? Jag licgger oxå i Roslagen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten ligger bara vid bryggan kommer inte att hinna åka en enda gång i September, den har även legat still nästan hela augusti, hade kommit mycket beväxning.

Men som sagt det känns riktigt tungt.

Lennart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För tillfället ligger båten i tryggt förvar utom räckhåll för väder och vind inne i båthuset. Skulle andan falla på är det bara att rulla ut den och dra en repa. Fast vi har ganska lågt vatten för just nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj!

Finns ju inte mycket som går upp mot en tur i Oktober. Minbrukar komma upp i slutet av Oktober för att sedan vara iordninggjord och undanställd i borjan av November. Det blir inte många turer i slutet men vintern känns bra mycket kortare...

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar ta upp båten i början eller mitten av oktober.. håller på så länge det går.
Men samtidigt vill man ju inte ta upp båten och vinterkonservera den mitt i en snöstorm heller..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fiskebåten (styrpulpeten) brukar åka upp strax innan Jul, men som sagt de e den det. Familje båten ligger fortfarande på land p.g.a. eget förvållat strul! (men det vet ju du BigL) //Iggy

FlörtCool

Senast ändrad av iggy | 29 augusti 2008 | 12:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Början eller mitten oktober får den allt ligga kvar i sjön. Kan bli riktigt fina turen framöver... Sen är det en lååång väntan på våren..

//Lamon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försäkringen går ut 15 Oktober men funderar på att förlänga den till ett helår .

Mackan  Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

LÅter bra, jag kör helår. Hur gick det med flytoverallen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp tog upp min idag åxå....

Lika så bäst,det vart riktigt skönt väder att göra iordning båten i.

Hoppas bara att det tråkiga vädret är på ingång snart...........

då blir inte saknade av havet så stort.

/jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan, 11 okt åker båten upp, innan dess ser jag fram emot minst 4 helger på sjön. En bra årstid, inte lika mycket båtar ute lika med  mer plats i naturhamnarna. Sen börjar vintersäsongen med städning och förbättring av båten, bl.a. ny kylbox med nyt kylaggregat och nytt elsystem.

//Passada

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ännu skall det hinnas med lite segling under september bl.a helgen 13-14/9. Så under oktober får det väl bli upptagning.

Jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du menar Air Condition, är svaret nej. Ny kyl ska vi ha, den nuvarande är placerad så att man måste vara ormmänniska för att komma åt den, dessutom är isoleringen undermålig vilket leder till hög elförbrukning.

//Passada

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den får ligga i in i oktober iaf. Har inte vart ute på 3-4 veckor då jag inte riktigt tyckt det vart väder. Hoppas dock på några fina höstdagar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...