SilverFox470 0 Postad 28 Augusti , 2008 Hej, det är dax att byta bälgen på min MD5b som sitter i men fenix, någon somm gjort det? Fixar man det som normalbegåvad hemma mekaniker? Tacksam för tips..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sciroccogtx15v 0 Postad 28 Augusti , 2008 Hej! Se http://www.maxifenix.com Klicka på Gör Det Själv Fredrik Fenix 445 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SilverFox470 0 Postad 28 Augusti , 2008 Kanon, tack!, precis detta jag var ute efter... Det blir helt klart att försöka själv! Senast ändrad av SilverFox470 | 28 augusti 2008 | 17:56 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 28 Augusti , 2008 Ser ut som man låter motorn sitta kvar på sina tassar. Om jag kom ihåg rätt så tog vi isär motorn från drevet men detta verkar ju också funka bra. Det där med att borra underifrån har jag inget minne av. I alla fall inget som är krångligt på något vis utan skruva och skruva tills det delat sig och skruva tillbaka i omvänd ordning. Att kolla att ytan som gummibälgen ligger mot är fin är bra att göra innan man monterar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi_h 18 Postad 1 September , 2008 Då du kopplar tillbaka ihop den nedre och övre halvan av S-drevet, glöm ej att lägga lite tätningsmassa (Permatex eller dyligt) till hjälp av den inre O-ringtätningen mellan olje-och kylvattenkanalerna (inte till själva bälgen). Även en ny O-ring ensamt räcker oftast inte att göra den inre kammaren olje/vattentät, med resultat att du kommer att få vatten bland oljan i S-drevet. Senast ändrad av jussi_h | 01 september 2008 | 17:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser