Gå till innehåll
tisdag 19 november 2024
martinrosen

Plasta igen borrhål på däck

Rekommendera Poster

Är det någon som vet hur man plasta igen borrhål på däcket på den räfflade halkytan?
Har ett flertal hål efter före detta dävertarmar som jag vill fixa till, men har som sagt inte en aning om hur man ska få det snyggt då man gärna vill ha samma mönster som på den räfflade ytan...... Någon som annars vet en firma i stockholmsområdet som fixar sådant?

Mvh

Martin

post-10000347-1394235599,4337_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallåj

Kan ju alltid göra som min bror som är en über pendant. Han plasta med vanlig gelcoat. Dutta i sika med en tops långt ner i hålen sedan plasta på det. Sedan för att få tillbax strukturen så låg han med en Dremel en helg å fräste till mönstret. Ser riktigt bra ut nu när det är klart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där med Dremel funkar bra, jag har testat att plasta igen hålen och sen lägga ett lager gelcoat överst - slipa ner gelcoaten och sen fräsa in fårorna med dremel. Går ej att se skillnad om man inte vet vart hålen suttit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter jättebra men eftersom jag är lite av en plastamatör så måste jag fråga ved en dremel är för något?! Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en jättestor tandläkarborr, finns på Jula eller nån annan järnaffär.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Polyesterplast.
Finns hos t ex Biltema i småförpackningar.
Gelcoat fäster inte på epoxy.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan inte se om ditt däck är regelbundet mönstrat eller om det är en grovyta. Är det en grovyta så fungerar det pefekt med att trycka in grovsalt i gelcoaten när den är på plats i lagningen. när gelcoaten har härdat är det bara att tvätta bort saltet och mönstret efter saltkornen liknar din gamlayta.Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var som fn. !! Menar du Gelcoat eller Toppcoat ! allting fäster om man gör det på rätt

sätt !! det är ju fråga om samma polyester plaster !

Vi har jobbat med dessa plaster i 40 år.

Senast ändrad av Anemos_ | 31 augusti 2008 | 00:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är riktigt i föregående inlägg!  Polyesterplast dvs gelcoat och topcoat som ju är samma sak förutom lite vaxlösning i topcoaten.  Men epoxi och polyester är inte samma sak och normalt så fungerar inte gelcoat och topcoat lika bra på härdad epoxi men det brukar gå gå bra att köra epoxin på härdad polyester.

Ideen med grovsalt var bra och skall provas någon gång !

Senast ändrad av oceanis | 31 augusti 2008 | 08:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...