svan112 0 Postad 28 Augusti , 2008 Jag har en AQ311 som är nyrenoverad och installerad. Har dock upptäckt att det är ojämn värmefördelning i styrbord och babords avgaslimpor. Styrbords är varmare när man lägger handen på och känns normal varm medan babord är betydligt svalare. Temperaturen är normal enligt tempmätaren men jag tycker ändå att det är konstigt. Är det nån som kan veta vad det beror på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 28 Augusti , 2008 Det är normalt att styrbords limpa är något varmare än babord. Jag har sett förklaring för länge sedan här på forumet, men kommer inte ihåg den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svan112 0 Postad 28 Augusti , 2008 Jag har försökt söka för att hitta svar om detta men utan framgång. Någon på detta fantastiska forum har väl ett svar på möjliga anledningar. Tack på förhand s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 30 Augusti , 2008 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=192739 http://forum.hamnen.se/motor-drev-propeller-och-elektronik-motorbatar/7554-vp-v8-olika-varm-pa-olika-sidor.html ps:Anemos, om Du hade struntat i halva inlägget så hade svaret blivit seriöst..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 30 Augusti , 2008 Patrik_ skrev: Det är normalt att styrbords limpa är något varmare än babord. Jag har sett förklaring för länge sedan här på forumet, men kommer inte ihåg den. _______________________________________________________________________________________ Det kan ju bero på hur kylvattensgångarna är inordnade i denna motor, kan vara så att vattnet först går igenom babords sida och sedan styrbord, eller tvärtom ! men det är ingenting att bry sig om. Inte behöver man börja plocka isär en motor som annar fungerar Bra !! Människan är sådan ochså, ena sidan kallare och andra varmare HI !! Ingenting i världen är perfeckt ! Även Solen har sina fläckar ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser