Jippe 0 Postad 27 Augusti , 2008 Hej återigen! Vilken båt är bäst anpassad för fiske ute på havet? HT eller öppen båt? För och nackdelar? //Mhv Jimmy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 28 Augusti , 2008 I en HT blir du och dina ev. passagerare mer skyddade från väder och vind, men du har mindre plats till fiske. Du kan dessutom slafa i en HT någorlunda bra, nångon natt eller två... Själv så upplever jag det lite slabbigt att fiska i min fina HT, men det beror nog mycket på att jag har matta, dynor etc. i båten. Sedan beror det ju också på vilket fiske som gäller, djupmete går ganska bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 29 Augusti , 2008 Har lite den erfarenheten också, just att det kan kännas lite trist att dra upp fisk i en HT. Men visst, det är skönt att ta skydd bakom hardtoppen och så är det praktiskt för att slänga in nån väska och kläder el dyl. Vet att flippers nya minsting (HT) har bortagbara dynor bak för att få mer plats vid relingen, e ju ganska smart. Senast ändrad av Krille_T | 29 augusti 2008 | 10:49 Senast ändrad av Krille_T | 29 augusti 2008 | 10:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 29 Augusti , 2008 Vilken typ av fiske och vilket hav pratar vi om? Om det är östersjön och spinnfiske efter havsöring och gädda då är nog en styrpulpet i 5-6 metersklassen det jag skulle välja. En ht, typ flipper 570, som var min förra båt är nog det mest opraktiska man kan ha att fiska ifrån. /Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser