Gå till innehåll
fredag 10 januari 2025
vesslan71

kostnad för kapell ??

Rekommendera Poster

Hej,Jag undrar om ni vet mellan tummen o pekfingret vad det kostar ca att sy upp ett nytt kapell till en 21 fots DC,om man lämnar in det gamla som mall?? (inget hamnkapell) Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen mellan tumme och pekfinger, mellan 5 - 10 000:- så har vi väl ett tillräckligt spann. Då med tanke att vi inte vet vad det är för båt, hur många dragkedjor, platrutor och öljetter och dyligt det skall vara. mvh/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

nej det är ju sant! har ingen bild tillgänglig heller.

Båten det skall vara till är en Fourwinns sundowner 205.

En siktruta bak,totalt 8st dragkedjor.

Mvh

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... för flera år sedan ( 2002-2003???)   fick min dåvarande Wellcraft 210 classic  ett nytt kapell .  Kostnad UTAN några bågar  10.000kr  och då mallades allt på plats !!!!!!

post-11345-1394235598,6634_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej tack !

Skall börja höra mig för lite, då vet jag på ett uuungefär vad man kan räkna med.

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror tyvärr inte att kalkylen på 10.000:- håller. Räkna med att ett hamnkapell utan rutor och någon enstaka dragkedja till en sådan båt kostar ca 5-7.000:-

Har själv kollat på kapell till min Yamarin 6110 och det landar runt 15.000:- för ett helkapell vilket jag tror är en bättre uppfattning om priset även för kapell till din båt.

Surfa runt lite på nätet så hittar du flera tillverkare som har enkla uppställningar på hur du räknar ut priset. Brukar vara ett grundpris för storleken som sedan byggs på med ca 500:- för varje ruta och dragkedja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena,

Köpte för 4 år sedan ett nytt kapell till en Four Winns 216 santara sport.

För detta fick jag betala 16000:- inkl.mallning på plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom som jag har frågat vägrar att sy efter det gamla som mall. Säger att det inte blir något bra resultat. Dom vill ha båten till sig och mäta direkt på den. Kan vara ide att göra så. Tyvärr är det besvärligt för mig att transportera båten dit. Är det inte för besvärligt för den som skall sy är det lättare om dom kommer ut och mäter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...