Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Fredric_sthlm

Hur många båtdagar har du i år?

Rekommendera Poster

Hej

Har haft 30 -35 övernattningar i 31 fot, blir lite mer i höst som är en underbar tid att vara ute på havet, behöver inte trängas någonstans

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

41 nätter, drygt 400 Nm i en 26 fotare som marchar ca 7kn...Och några nätter och Nm till hoppas man ju på om höstvädret tillåter. Ser dock mörkt ut nu, grannen har mätt upp 80mm regn på senaste dygnet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

15 övernattningar på 25 fot. (Löjligt litet jämfört med många tidigare inlägg i denna tråd) Glad Däremot oräkneliga dagsturer under högsäsongen (hart när omöjligt att hitta lediga övernattningsplatser i skärgården under högsäsongen - nästan bättre då att ligga i hemmahamnen).

MEN - hösten återstår. Försöker att vara ute vår och höst mest. Under hösten är havet varmt och det är härligt att vara ute när alla andra står på marinan och skrubbar på sin nyupptagna båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja inte många blev det, tror jag kan räkna till tre övernattningar och kanske 15 dagsturer, hade hoppats på några fina agustikvällar men tji fick jag. Har ju f..n regnat varje dag hela månaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

49 nätter varav 33 på raken har det blivit hittils, och bara 715 n/m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sju nätter ... och dagar vet jag inte. och då var vi på land(et) det tre varmaste veckona

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blåsten förstörde de flesta båtdagar och under hela Augusti var jag bara ute en gång!

:( Regn och kraftig blåst gjorde att brygg segling(vad heter det med motorbåt?) var enda alternativet. Dock var det lovat fint väder idag så upp kl 06:00 och fixa kaffe, sen iväg till favoritstället och det blev härliga 6 timmars Brittsommar:) Hoppas på fler fina dagar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

*suck* jag kände inte av ngn brittsommar den här helgen heller. Nästa helg- då lär det bli fint väder ;-)

Senast ändrad av Fredric_sthlm | 31 augusti 2008 | 22:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dagarna kommer.Verklighetsflykt kanske kan vara ngt liknande.Hälsa frugan! Ha en god natt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...