Gå till innehåll
måndag 14 april 2025
ok3084

Vilket försäkringsbolag har ni som har amerikanska daycruisers

Rekommendera Poster

Hej,

Ni som har amerikanska daycruisers el liknande runt 20-24fot med V8or, vilket försäkringsbolag använder ni och vad får ni betala? Jag betalar runt 4400kr idag men kan nog sänka premie rejält känns det som.

Jag funderar på att byta och vill gärna ha lite tips, idag har jag Alandia men funderar på att byta till Svenskasjö, har ni erfarenheter av dessa el har ni andra tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa försäkringsbolag kräver CE-märkning av båtar, och vissa kräver det inte. då är premien efter det. Men det kan löna sig att fråga. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den premien ska du nog vara ganska nöjd med.

/Lyran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag har båten försäkrad i Svenska sjö.

De krävde inte någon CE märkning av mig.

Jag betalar ca 5 600:- och det kan ju bero på att motorn är på 370 Hk.

Fungerade även väldigt bra när jag fick en skada. Både förhandling och ersättning.

Mvh pejon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vissa kräver medlemskap i båtklubb.

Vissa är bra att ha att göra med EFTER skada.

Vissa är lite billigare.

Vissa ger rabatt för olika saker - tex kompetens mm.

Priser varierar över tiden.

Varför är båtklubbarna engagerade i Svenska Sjö?

Alla ska bli nöjda på nåt vis. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Premien beror ofta också på vilket försäkringsvärde man vill ha på båten. Man har kanske mycket utrustning eller har renoverat en del. Dubblar man försäkringsvärdet så brukar också premien nästan dubblas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Svenska Sjö. Betalar strax under 3000 för ett år. Dessvärre var jag dumsnål och tog halvvarianten först vilket innebär 5% självrisk istälet för 1%. Nått som smakade när drevet skulle bytas! Annars ett bra och snabbt bolag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har Svenskasjö till min ChrisCraft 210 Scorpion 1986 V8 max 43knop  värde 175''

ca 2300kr / år

Världs klass !

//JCC

post-11345-1394235598,6072_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

runt 4200:- men då var man tvungen att vara med i sjöassistans så detta år har jag varit med i både assistans och ssrs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Nu har jag också bytt försäkringsbolag till svenskasjö, hamnade på 2300kr, kan nog inte komma så mycket lägre nu känns det som.

Tack för alla svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker Era premier låter billigt !!! Jag betalar nästan 3000 hos Atlantica för en RYDS 480S med 40 hk motor, maxfart 26 knop, totalt försäkringsvärde 100K. Men det är en utombordare i Stockholms län, kanske därför så dyrt. Sen tycker jag att skadefrihet borde premieras....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa är att begära offerter från alla bolag och sedan gemföra. Gjorde det i vårast med alla våra försäkringar och kan bara säga att det finns stora pengar att spara, tyvärr värderas nya kunder mer än gamlaFörvånad. På båtförsäkringen fanns dom största skillnaderna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallåj

3800:-/år hos Svenska sjö. Dom fråga aldrig om CE-märkning. Har kustskepparn, Hade båten vid klubb med nattvakt och båten låst i bryggan. Kan ju få ner ytterligare om man har larm, tracking device, snapoff ratt, och självklart mindre motor m.m

Nu har jag min styrpulpetare hon svenska sjö å den va inte direkt billigare trotts sin ringa storlek m.m. 3400:-/år

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...