kaptenchaos 0 Postad 26 Augusti , 2008 Hej! har en motor som vid start går bra och när man har kört i ca 10min på full gas så tvärstannar motorn och när man startar motorn så går den på en cylle.har gjort rent båda förgasarna och bytt packning i trottel huset nya bensinslangar nya tändstift.har mätt upp båda tändspolarna och dom har samma värde kall 260ohm varm 272ohm.undrar om det kommer vatten ut genom skvaller slangen även om termostaten är trasig.tidigare ägare hade värme problem så att summern gick igång i reglaget men jag har bytt till ny impeller och har inte hört något larm. provade att lossa en tändkabel när motorn går dåligt och kom fram till att när jag lossade den övre så var resultatet likadant men när jag satt tillbaka den övre och tog ut den undre så gick det inte att starta. Någon som har något tips!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Augusti , 2008 Låter fortfarande som värmeproblem. Finns det nåt överhettningsskydd som stänger ned motorn om den blir för varm? Går motorn längre tid om du ligger på tomgång, halvgas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptenchaos 0 Postad 26 Augusti , 2008 tack för svaret! va ute och körde i dag och summern började att tuta och den gick illa.bytte ut den gamla termostaten innan men felet kvar står nu börjar man bli matt på allt men hoppas att någon känner igen felet. ja motorn går längre i låg fart och på tomgång.tempgivaren verkar stänga ena cylindern men motorn gick dåligt innan summern började att låta. Senast ändrad av kaptenchaos | 26 augusti 2008 | 23:03 Senast ändrad av kaptenchaos | 26 augusti 2008 | 23:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 26 Augusti , 2008 Har du gjort något kompressionsprov på motorn..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 26 Augusti , 2008 Får inte riktigt klart för mig vad du skriver i första inlägget - får du skvallerstråle eller ej? Tycker det luktar värmeproblem lång väg, men kan ha fel. Men kan vara ett följdfel av t.ex för lite olja i bensinen eller nåt annat som gör att motorn går varm. Försök rensa kanalerna där vattnet går in? Byt ut termostaten eller testa den i kastrull med vatten o se om den utvidgar sig vid 100 grader, eller vad den nu ska göra när den funkar. Kanske impellern sitter fel eller nåt? Senast ändrad av Yadis | 27 augusti 2008 | 00:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptenchaos 0 Postad 27 Augusti , 2008 cdi skarvad med sockerbit som var fuktig verkar som om det var problemet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser