Kuben 0 Postad 23 Augusti , 2008 Tjena Tänkt att montera extra filter mellan tank & motor. Kollat ngr olika i tillbehörs kataloger så är lite intresserad av kommentarer och erfarenheter andra haft av olika filter. Samt eventuella saker man bör tänka på? Anv: 90hk 2takt med oljeblandad bensin /Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petgre 3 Postad 29 Augusti , 2008 Har en Suzuki 4-takt, kollade priset hemma, ca 1500, beställde istället ett orginal från USA, och för samma pris fick jag med: Bränslefilter med vattenavskiljare, oljefilter, 4 tändstift, packningar, vattentrycksmätare med givare mm. Har jag otur och får moms och tull så blir det ändå under 2 tkr. Det kan vara ett vetigt alternativ till att köpa ett orgfilter. På det sättet slapp jag fundera på vilket annat filter jag skulle köpa //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 29 Augusti , 2008 Finns många å välja mellan. Tänk på å sätta det rätt. Tank, blåsa, filter, motor skall det vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 29 Augusti , 2008 Varför i den ordningen? Varför inte tank, filter, blåsa, motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 1 September , 2008 Fick rekomendationen av marinan där jag servar motorn. (min gamla) tydligen så fylls inte filtret upp annars eller behålls fyllt vid körning å då kan det bli tjuvluft i systemet - motorn dör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bejoh 0 Postad 1 September , 2008 Orsaken till min fråga angående ordningen är att jag har tanken och filtret under motorbrunnen, svåråtkomligt, men blåsan ute framför motorn Nu har jag bara haft filtret halva förra och hela den här säsongen men har hittills inte upplevt nåt problem. Måste nog forska vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser