Lill-Hugge 0 Postad 23 Augusti , 2008 Hej, hej ! Min kära fru skall till New York i mitten av September. Tänkte att jag skulle be henna att köpa med sig en Lowrance LCX-37c med sig hem till Sverige. Är det någon som vet var det finns någon bra Marine Shop eller elektronikaffär i New York som hon kan gå till ? Mycket tacksam för svar... Mvh Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
politby 1 Postad 23 Augusti , 2008 West Marine Store #132 12 W 37th St New York, NY 10018-7480 PHONE: 212-594-6065 For store hours, please call the store directly. Street Map West Marine är en kanonaffär. De verkar inte ha LCX-37 men däremot -38 och några andra mindre modeller. Jag har handlat hos West Marine många gånger och de är kanonbra. Deras butiker i storstäderna är ofta emellertid rätt små och har begränsade lager så det kan vara bra att ringa och kolla i fall de har just det man behöver inne. Annars får de hem på någon dag. Jag köpte en VHF som inte fanns i lager hos dem i San Francisco senast och då fick de hem den på 24 timmar. /politby Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 23 Augusti , 2008 Kan bara verifiera ovanstående. Har handlat mycket hos Westmarin, men jag kollar alltid några dagar innan jag skall resa dit om det finns hemma annars ber jag dom ta hem det. Det kan underlätta om du berättar att du är på resa ifrån sverige så brukar dom alltid se till att det finns hemma den dagen du sagt du skall komma. Men se till att du ringer till just den affär du skall till för West marin är stort med massor av affärer i USA. Har skickat efter saker med leverans till Sverige vilket kom på några dagar. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lill-Hugge 0 Postad 23 Augusti , 2008 Tack snälla ni för informationen. Jag hörsammar era råd och ringer och kollar först om de har de jag önskar köpa på lager. Och som ni säger kan de säkert ganska snabbt plocka hem det i sådana fall. Mvh Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser