Lill-Hugge 0 Postad 22 Augusti , 2008 Hej, hej ! Min kära fru skall till New York i mitten av September. Tänkte att jag skulle be henna att köpa med sig en Lowrance LCX-37c med sig hem till Sverige. Är det någon som vet vad det finns någon bra Marine Shop i New York som hon kan gå till ? Mycket tacksam för svar... Mvh Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 22 Augusti , 2008 Vet inte om det finns nån bra marine shop i new york. Men, ett alternativ är ju att beställa på plottern på nätet och säga att den skall levereras till hotellet som din fru ska bo på. Jag gjorde så när jag var i Austin i våras och det funkade utmärkt. Beställde en lowrance 5300 med flödesmätare och ett navionics sjökort från www.boatersland.com. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 22 Augusti , 2008 vad är det för område du köpte o vad fick du ge för den? Senast ändrad av 2HOT4U | 23 augusti 2008 | 00:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lill-Hugge 0 Postad 23 Augusti , 2008 OK! Tack för tipset. Känner nog ändå att det vore bäst att fysiskt gå till någon affär och inhandla Kartplottern. SKulle inte produkten av någon anledning dyka upp i tid eller komma bort på Hotellet skulle detta skapa onödig stress. Men jag tar mig en funderare. Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 23 Augusti , 2008 Här borde du kunna hitta en återförsäljare: http://www.lowrance.com/en/Dealer-Locator/ //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
politby 1 Postad 23 Augusti , 2008 West Marine Store #132 12 W 37th St New York, NY 10018-7480 PHONE: 212-594-6065 For store hours, please call the store directly. Street Map Se mitt utförligare svar på frågan i den andra tråden du startat. /politby Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 23 Augusti , 2008 Jag betalade 5400 kr för allt inklusive fraktkostnad. Eftersom jag beställde precis innan jag åkte valde jag over night delivery vilket var ganska dyrt, 600 kr. Hade jag valt leveranstid 3-5 dagar hade frakten bara kostat 100 kr. Jag köpte: Bränslemätare (Lowrance EP-60R) för 54 dollar Lowrance GlobalMap 5200c med extern antenn för 458 dollar Sjökort (Navionics gold XL9 24XG) som täcker Östersjön, Bottenviken och Finska viken för 299 dollar Totalt: 811 dollar exxl. fraktkostnad /micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
affi 0 Postad 23 Augusti , 2008 För mig funkade det hur smidigt som helst. När jag beställde grejerna skrev jag att jag bara skulle vara på hotellet under måndag till onsdag under den veckan i maj. Och om de inte kunde leverera under de dagarna skulle jag vara tvungen att avbeställa plottern. Lite stressigt blev det dock, då de inte hade sjökortet hemma och var tvungna att beställa det i sin tur. Men allt löste sig och allt anlände till hotellet dagen innan jag skulle åka hem. Så ett tips, om du beställer sjökort lägg ordern ca en 1 till 2 veckor innan din fru åker. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lill-Hugge 0 Postad 23 Augusti , 2008 Ok! 1000-tack alla. Mvh Lill-Hugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser