guzzlon 18 Postad 21 Augusti , 2008 Tror ni att det är möjligt att kladda-fast en nyare beg.4cyl. penta disel typ ur 30 eller 31 serierna på s 110 drevet?? Att drevet kan vara lite klent för 100-130 hk må vara hänt,man får väl köra lite vettigt..Bara man får ihop grejerna så att skarven mellen motor och drev håller.. Är man tokig som bara tänker tanken eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 21 Augusti , 2008 Ja, du är tokig! Nej jag skämtar givetvis, jag har gått i samma tankar. Tyvärr tror jag att vridet är ett ännu större problem än effekten. MD21:an har (hade) bara runt 100nm, en modern dieselturbo kanske 3 gånger så mycket. Jag tror att risken är överhängande att man kommer att gasa bara lite till om man har kraft så det räcker, annars är ju bytet nästan meningslöst. Jag pratade med Drevia om just detta, och deras åsikt var att 110s drevet inte tålde mer än det redan får. De avrådde bestämt, men det är klart att de inte är opartiska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser