Terrafobica 68 Postad 21 Augusti , 2008 Jag har efter ett antal incidenter i klubben larmat båten min. Komplett med magnetkontakter, ir, sirener, blixtljus och uppringare. Det enda som är svårt är att få magnetkontakterna att sitta kvar på de obehandlade teakdörrarna med den medföljande dubbelhäftande tejpen. Teak är ju ett fett träslag så jag undrar om det finns något som verkligen fäster? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 254 Postad 21 Augusti , 2008 PL600. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 21 Augusti , 2008 Tack Peter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Einarsson 0 Postad 21 Augusti , 2008 Hej ! HAr laggt lagt teak på plastdäck, använde cassco, marin teknik. Torka innan med aceton både plasten och träet. Sitter fortfarande efter en säsong. Senast ändrad av Einarsson | 21 augusti 2008 | 21:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 22 Augusti , 2008 Och jag som tänkt flytta min båt till din klubb... Polyuretan lim funkar bra på teak. Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Augusti , 2008 Det är lugnt Phil Hade du tänkt överta Olle och Ullas plats då? De har ju också en Albin 82. Skämt åsido, det har lugnat sig nu och det har ju varit inbrottsförsök och inte inbrott. Vi är några som bor i båtarna hela sjösäsongen, och vi har skrämt busar på flykt ett antal gånger nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser