Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
bjorn_o

importera propeller

Rekommendera Poster

Någon som har erfarnhet av import från usa. Själv tänkte jag köpa en propeller nu. Här hemma kostar den 8000:- och i usa 3000:- (plus frakt, tull, skatt), men ändå en rätt stor skillnad. Om jag bara visste nån onlinebutik eller handlare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sida som jag beställt ifrån och som även skickar till Sverige är www.itgmarine.com. Det som är bra är att du söker fram rätt propeller utifrån din motor.

Senast ändrad av FredrikW | 21 augusti 2008 | 09:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar!

Den fanns ev på ebay (men är osäker på om det är rätt rotation), så det får bli itgmarine. Jag ska beställa en imorgon. Frakt ca 442kr moms och tull så hamnar jag på ca 4500 (utan tull och moms 3500). Helt ok för mig. Jag har redan en stålpropeller, som jag är nöjd med men ska öka stigningen ett snäpp. Om jag varit osäker på propeller hade jag valt en närliggande handlare med bytesrätt.

Nästan så man skulle ta en tripp over there. Frugan vill ju. Frågan är vad säkerhetskontrollen skulle tycka om propellern i bagaget :) Synad bara att smesterdagarna är slut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla först på ebay, hitta en handlare med bra pris och gå direkt till den handlarens hemsida, maila/ring och beställ. Jag har nyligen handlat två Mercury Black Max för 120 USD per styck, dvs ca 750 kr - dom kostar ca 2500 kr i Sverige. En Mirage stålpropeller hade samma handlare för 400 USD, dom kostar ca 6500 kr i Sverige... Det lönar sig alltså ganska ordentligt Cool.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad var det för handlare då? Itg tar 462$ för en mirage

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då har den kommit idag :) Ska montera och tvätta av båten imorgon och prova på söndag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte själv beställa en från ett företag i Sverige. Nu när man ser vilka låga priser de har i USA så blir man väll en svikare för butiken här hemma.

Någon på forumet som har koll på vad man ska välja till en Bella 512 med en 75hk murkla? Vill uppnå lite bättre acc och komma upp några knop i fart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...