Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Maximarcus

Färg till upptagningsvagn?

Rekommendera Poster

Goddagens! Jag håller på med lite ombyggnader på upptagningsvagnen till min båt, vagnen är tillverkad av obehandlat stål. Eftersom den står ute året runt så är man ju intresserad av att den inte rostar sönder fullständigt, är det någon som har tips på nån bra färg? Jag hoppades komma lite billigare/enklare undan än att använda 2-komp billack...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Använd gärna någon grundfärg innehållande mycket zink som skyddar. Sedan hade jag rollat den med hammarlack.

Glöm inte insidan! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallåj

Håller med föregående. måla min med vanlig rostskyddsfärg ett par lager. Sedan rolla jag med svart hammarlack. Skälva ramen till min trailer va helt sluten så jag slapp tänka på det. Men till dom få rör som va öppna såga jag till, klossarna på en lastpall är i plast ibland, sådana banka jag ner i rören så dom va pluggade. Avsluta det hela med en silver och blå stripe. Snyggt som bara den blev det.

För att plugga rör så brukar det finnas riktiga delar i plast som är gjorda för det. Finns nog i någon välsorterad rärn/trähandel typ Fredells. eller Krauta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då får det nog bli nån sån variant! Tack för svaren.

Eftersom vagnen är nästan uteslutande byggd i I-balkar så slipper jag problemet med rost inifrån.

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla med firmor som svetsar mycket balk. Där kan du nog köpa hink med färg av. Det är klart den bästa att grunda med.

// S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...