christoferrosengren 0 Postad 20 Augusti , 2008 Jag har haft problem med att min VP gått ojämnt. Igår rensade jag bensinfiltret och bränslet va rött/rostigt och det fanns en massa beläggningar i vattenavskiljaren som va rödkletiga. När jag hällde ut några droppar i vattnet så blev det mjölkvitt?!?! Någon som varit med om liknande. Efter att ha bytt filtret körde jag igen men den gick fortfarande ojämnt och bränslet i glsakoppen såg nu nästan vitt ut. Kopplade över bränsleslangen från den fasta tanken till en lös reservdunk och motorn gick jämnt som en klocka :-) Nu blir det till att rengöra tanken. Vilken färg har vanlig 95-oktan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 20 Augusti , 2008 Tja! Kolla nästa gång du tankar bilen. Den ska ju vara mer lr mindre transparant. Rött kan det bli av rost. Litervis med K-sprit (rosa) kan ju missfärga lite. Men som du säger så går den ju bra med bensinen i den lösa dunken. Töm tanken är mitt råd. Byta samtliga filter samt köra igenom rengörning i motorn så det inte sätter sig fast i rör mm... // S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 20 Augusti , 2008 Vad har du för tank?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 20 Augusti , 2008 Kopplade över bränsleslangen från den fasta tanken till en lös reservdunk Hur svårt kan det vara att kolla färgen på bensinen i reservdunken, där har du ju svaret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 20 Augusti , 2008 Klockan 21.30 utan ficklampa är det svårt att se nåt överhuvudtaget...därav frågan. Rostfri tank Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 21 Augusti , 2008 hur har du tankat förut ?, från dunkar eller sjömack ? jag tankade från jeepdunk och fick en otrevlig upplevelse när jag ser hur röda flagor innifrån dunken följer med soppan ner i min fasta tank Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 21 Augusti , 2008 Frågan är väl om du behöver rengöra tanken, förhoppningsvis räcker det att tömma den och fylla upp fräsch bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martin1014 0 Postad 21 Augusti , 2008 Köper du i en tank o sen heller ner i din båttank, kan jag rekommendera att köpa tratt med inbygdd sil! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christoferrosengren 0 Postad 22 Augusti , 2008 Tankar från sjömack. Vågar nog inte bara tömma tanken utan det blir att lyfta ur den i helgen. Vill en gång för alla bli av med skiten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser