ralle 21 Postad 8 Juni , 2004 Jag har en Fabola, tror den heter HT 510 eller 540, eller nåt liknande. Är det någon som vet något om denna båt? Den verkar sällsynt, vilket jag kan förstå, för den är ju ingen höjdare i vattnet... Men jag skulle vilja veta lite mer om båten, lite fakta och bakgrund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Postad 16 Juni , 2004 Det har stått en båt i närheten av mig på en tomt i många år nu, frågade ägaren i höstas om han ville sälja den, vilket han skulle fundera på. Frågade vad det var för båt, vilket han inte visste, men jag undrar om det inte är en sådan här båt. Kan man få veta lite mer om båten så vore det ju toppen, och vad som är ett rimligt pris för den. Motorn sitter inte på båten, och ägare visste inte vad det var för motor!?! annat än att det är 55 hk. Den står tydligen nu i en varm källare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 18 Juni , 2004 Min båt har jag haft sen 1994 och åkte med den till sommaren 2002 då motorn rasade. Motorn var en Johnsson 50 hk -75. Det bara small och så kunde man titta rakt in i ena cylindern från båda sidor. Båten är väl ingen höjdare i vattnet, väldigt känslig för snelast, och får man den att plana så lägger den sig genast på ena sidan. (ganska stor köl) Men annars, invändigt och så, tycker jag det är en trevlig båt, så har man bara för avsikt att åka runt i sakta mak så är den helt OK! Har faktiskt även åkt vattenskidor efter den... Men som sagt, jag skulle gärna vilja veta mer om den, bl.a. vikten! Nån som har någon som helst erfarenhet av denna båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser