kaarina 0 Postad 19 Augusti , 2008 Jo hej Finns get någon där ute som vet om och iså fall hur man monterar vidrute torkare på en yamarin 5220? Börje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 19 Augusti , 2008 Hade en sån båt (5220/53BR) - och set många på nätet - men aldrig sett nån med vindrutetorkare. Man kan förbättra sikten avsevärt med vissa medel - typ de som mc-förare har på sina hjälmvisir - för där är det ju lite svårt att ha vindrutetorkare. :-) Vet inte vad medlen heter men välsorterade bensinstationer kan tom ha det - eller mc-affärer. Jag vet att det är mycket sämre sikt vid regn - därför undvikar vi att vara ute med båten då - DC = finvädersbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 19 Augusti , 2008 Ser du vad jag ser? http://www.blocket.se/vi/16944157.htm?ca=11_s&last=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 19 Augusti , 2008 Kan inte vara nå vidare svårt. Vissa monterar man genom att man borrar ett hål i rutan. Å vissa genom däcket. Elbiten är en baggis. Sätt en brytare i panelen om det inte redan fin en ledig. Sätt en säkring på den å dra sedan till en kopplingsplint som säkert finns bakom instrumenpanelen. http://www.bryggan.nu/ovrigt/regist08/allapdf/Sida 93.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Augusti , 2008 Jag har monterat vindrutetorkare på min Yamarin 5820/58BR. Liknande montage blir det gissningsvis på en 5220/53BR. Hur du monterar kanske kan bli lite långt att skriva här. Maila mig om du vill veta mer. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 20 Augusti , 2008 Hmmm det verkar ju inte dumt alls.... Det blir helt klart ett höst projekt till på listan. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 20 Augusti , 2008 Japp då har jag vart å köpt två torkar motorer till båten.... Nu får man vänta till man tar upp den så kan jag sätta igång. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaarina 0 Postad 11 Oktober , 2008 Hej alla Har nu äntligen blivit med dator igen (familjens data ansvarige fkyttade hemifrån och tog med sig datorn!!) Jo jag vet att dena typ av båt är en finvädersbåt ;-) men även vid fint väder kommer det vatten från havet Som tex vår sista resa för sessongen(ja nu är tyvärr båten upptagen) gick i strålande sol 10 C =kapell uppe och 10 sekund meter snett framifrån man kan säga att vindrute torkare hamnade högt upp på önskelistan Å Bosse jag kommer att höra av mig /Börje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser