bjorn_moller 0 Postad 19 Augusti , 2008 Hej! Jag har ett märkligt problem med min VP 5,8L V8 (Ford 351) Helt ny servicemotor med ny förgasare och ny fördelare. Problemet är att den tappar effekt lite då och då. Den går ned i varvtal bara för nån sekund, sen går den tillbaka till ursprungliga varvtalet. Har även vid ett tillfälle tjuvstannat, men när jag återigen vred om nyckeln går den normalt. Detta händer bara nån gång ibland, typ 1 eller 2 ggr per användning. Känns ju som att den inte får tillräcklit med soppa, men det är inga brott, böjjar eller läckage på besinslangen. Tänkte också att det kanske var skit eller vatten i soppan, men har kontrollerat och bensinen ser helt klar och fin ut, inget skräp i tanken. Ska även prova att byta bensinfilter. Vet någon av er vad jag annars kan prova? Tack! Mvh Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 19 Augusti , 2008 Jag skulle GISSA att det har med flottören i förgasaren att göra. En ny förgasare behöver ibland en liten översyn innan montering då det kan blir små,små grader vid gjutningen, dessa kan då 'nypa fast' flottören i antingen stängt (låter som soppa stopp) eller öppet läge (flödar över) Denna kille vet nog mer.... http://www.carbguy.com/index.php?changelanguage=se // RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser