okn1 0 Postad 18 Augusti , 2008 Hej! När min kära 2 takts mercury 4hk här om dagen hade stått och varm körts i ca 3 min så bara dog den. När ja sen förökte starta den var de helkört, den tänder till men inget mer. Om man därimot väntar några minuter så startar den och går i ca 5 sekunder för att sen bara lägga av igen. blåsan är hård under hela tiden så de är inget hål på väg till förgasaren. Är de någon som har nån ide vad felet kan vara? Ha de bra Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 18 Augusti , 2008 Skit i förgasarn kanske? Dålig genomströmning måhända. Vet inte om det sitter någon tändbox på din motor, men det skulle ju också kunna vara en tänkbar anledning. Har hört talas om dem som lägger av när de blir varma, för att sedan fungera igen när de svalnat. Med hjälp av hur stiften ser ut går de kanske att avgöra vad som är vad? Är de fulla av bensin när båten inte startar talar det väl mer för tändningsfel (kanske räcker att byta stift?). Är de däremot torra talar det ju mer för förgasaren eller igensatt soppafilter... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 18 Augusti , 2008 ...dåligt med 2-taktsolja, choke problem... (?) Blir tändstiften blöta, gnista? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sundell 0 Postad 18 Augusti , 2008 Knoparn, man brukar väl inte hälla i 2-taktsolja i tanken på en 4takt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sundell 0 Postad 18 Augusti , 2008 Haha mitt fel där fick för mig att de stod 2hk 4t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 18 Augusti , 2008 Ett gott tips. HAR DU BENSIN I TANKEN. Dessa Maringuidare glömmer bort sånt. Exempel, som en frågeställare krev: MIN MOTOR HAR STANNAT; VAD GJÖRA; HJÄLP MIG ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 18 Augusti , 2008 Hehe, hoppas inte ägaren gjort samma misstag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brasseman 0 Postad 18 Augusti , 2008 Hade ett liknande problem med min mercury 4hk, en 80-talare. Var flottören i förgasarn som hakat upp sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AM2010 6 Postad 22 Juni , 2011 Kolla tändspolen. Den kan bli trött efter några år och kanske blivit fuktig. Jordfel och krypströmmar vet man aldrig var dom tar vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 22 Juni , 2011 Tråden är 3 år gammal, tror du inte han fått igång snurran än? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AM2010 6 Postad 22 Juni , 2011 Det tror jag du får fråga honom om Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser