Elniklas 0 Postad 17 Augusti , 2008 När jag startar motorn går temp mätaren upp till ca 80grader på normal tid sedan faller mätaren ner till nära 0grader ,om motorn går på tomgång vandrar mätaren fram och tillbaka mellan 0 och ca 80grader men om jag ökar varvet lite så stiger mätaren väldigt högt de gånger den stiger.När felet kom första gången så slutade det med ett sprucket defrosterelement och massor av kylvatten i midcabinen.Jag har bytt termostaten och inpellern men det hjälper inte. kör jag utan termostat blir inte motorn varm alls när man känner på den,när jag kör med termostat i är limpan på sb fingervarm och den bb sidan nästan helt kall.VAD ÄR FELET? MOTOR GÅR PERFEKT I ÖVRIGT ,STARTAR DIREKT ,INGA MISSLJUD/elniklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Denniz 0 Postad 17 Augusti , 2008 Har varit med om liknade fel på en tidigare båt. Då var det rostflagor i systemet som vandrat runt och täppt till i vissa kanaler. Spolade då systemet och fick på så sätt bort smutsen. Har även varit med om detta då en tempgivare var dålig, bytte den och sedan visade mätaren rätt. Det är det enklaste och billigaste att börja med, eftersom du säger att motorn inte känns varm när du tar på den. Lycka till! Lycka till! Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marcus2455 0 Postad 20 Juni , 2009 Tjena fick du någon ordning på tempraturen? Jag har penta v8a som är exakt likadan har köpt ny termostat och en ny tempgivare men tempen vandrar mellan ca30 och 80 grader motorn går kanon förövrigt motorn känns lika varm överallt kan inte hitta något fel/Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser