PederGbg 2 Postad 17 Augusti , 2008 För ett par dagar sedan fick jag en sån här väderstaion från seasea, http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=3963, av min kära sambo i födelsedagspresent. Det jag undrar är om den verkligen håller för att montera i masttoppen på båten? /Peder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 17 Augusti , 2008 Det där blir fina fisken i masttoppen, Om nu inte någongång går ut ur ruffen ! Då ser du allt, regn, vindriktning och styrka och även luftfuktighet, så du vet vad du skall klä på dig innan du öpnar ruffluckan ! Säkert bra ! Senast ändrad av Anemos_ | 17 augusti 2008 | 16:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skruddel 0 Postad 18 Augusti , 2008 Kanon pris på denna väderstation. Vi ska köpa en nu på en gång. Finns det någon bra bruksanvisning med för montering eller ska man gissa som vanligt? Är det någon sladd som ska i masten eller är det helt trådlöst? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 18 Augusti , 2008 VÄDERSTATION PROFESSIONELL Komplett väderstation proffs. Levereras med trådlösa givare (radiovåg) som mäter: Temperatur: inne/ute . Barometer: historia/ nuvarande samt väderprognos. Regn: mängd/luftfuktighet. Vindhastighet. Huvudenheten är utrustad med klocka samt almenacka. Numera är trådar och elledningar gammaldags. Elförsörgning går ju ochså att få trådlöst. I min båt har jag inga kablar eller elledningar. Allting är ordnad trådlöst, enl. senaste tekniken. Så är det säkert med denna appatar, utom det att ibland måste man klätra upp i masttoppen och byta batteriet HI. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 28 September , 2008 hur länge håller batterierna i givarna på denna station? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linmajon 0 Postad 28 September , 2008 Utan att veta antar jag att de lätt håller en hel, lång säsong. I med nya vid mastningen alltså. Superduperpryl. En sån måste jag ha... Enda problemet kan vara den ovanligt elaka miljön på havet med saltstänk och annat elände. Hoppas den är bra tätad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 30 September , 2008 Hur kort mast har du?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 30 September , 2008 Samma väderstation verkar finnas på Jula för 595:-. Det går inte att länka dit men sök på väderstation så dyker den upp. /Micke W Senast ändrad av lizardking | 30 september 2008 | 22:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser