Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
TenZer

Förslag på båt liknande Flipper 760

Rekommendera Poster

Tjena alla goa grabbar och brudar också för den delen. Söker en båt med utrymmen likt en flipper 760 men med mkt bättre skrov, gärna jänkare. Kraven är som följer:

Cabin eller åtminstonde ht

min 25fot

god komfort ombord

avskild och  hyffsat stor toalett med dusch

fint skrov med goda sjöegenskaper oavsett väder

Planande skrov med marchfart runt 20-30knop med absolut max 2L/M

pris max ca 300-400 000sek

Har idag en Century 250 raven (som jag tycker är en helt underbart fantastisk båt) men farsan är inte riktigt nöjd med komforten ombord samt vill kunna förlänga säsongen lite och en Bella 26 Falcon (vilken jag tycker verkar vara en grymm båt) ligger aningen högt i pris Obestämd

Eller ägare till Flipper 760, försök omvända min uppfattning om denna båt. Han själv inte åkt med jusst en 760 än men jag tycker de känns tråkiga och enligt minna beränkningar även vara urusla såfort det börjar gå sjö.

Tackar på förhand för alla svar!

//Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt rätt. En Bella Falcon matchar dina krav. Skulle säga de är väl värda sitt pris i förhållande till Flipper 760. Och just nu finns det ett flertal ex till salu, dock ingen i den prisklass som du anger men du bör kunna få en välskött 89-91:a för de pengarna.

Jag var för några år sedan på jakt efter en Flipper 760 men blev inte riktigt övertygad om dess prisvärde. Tittade sedan på en Bella Falcon och blev imponerad. Köpte den och ångrade mig aldrig. Förra året sålde jag den för en större båt men i den storleksklassen tycker jag den äger.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svaren, Marinobåtarna har jag alltid tyckt är riktigt balla båtar

ChristerN- Jag har länge drägglat över Falcon 26orna pga dess fina skrov, design och planlösning, speciellt de nyare modellerna. Men jag har tyvär hört att skicket på dem ofta är uselt (korkad försäljare måtro?)? Dock börjar priserna på 450k vilket är lite i överkant för storleken (farsan är snål som ja, jag vet inte vad) så att övertala honom är näst intill en omöjlighet tyvär.

Fler tips motages gärna!

//Johannes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...