KillerBoo 58 Postad 26 Augusti , 2008 Haha, synd att man inte kan trycka på en tummen upp knapp o berömma inlägg... Hade lätt blivit en stooooor tumme av mig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 31 Augusti , 2008 Va då lätt att tycka att andra ska göra det. Är inte detta lite konstigt sagt då skottet redan har fallit? Vad gör du själv? när och om du hela tiden blir bestulen och inte kan ha en pryl? Matar du djuren? Nu är det som det är och sedan att man sliter ner hagelbössan, är nog inte troligt utan det blir annat. Men inte fan tycker jag synd om den fan som blev träffad. Inte fan utan jag vidhåller att skytten hade för dåliga grejor. Sedan så kommer det yxor - knivar - basebollsapparater in i det hela. På baseboll kan jag svara, fast jag inte har nämnt det, att jag vill ha ett med bra klang. Hjärnsubstans och tarmar? Sådan skit yr bara när man skjuter på nära håll med en hagla och den skiten blir gödsel och kallas för kretsgång i naturen. Du frågar var gränsen går? På det kan jag svara att det är när sinnet sviker och man blir desperat. Kolla bara nere i Skåne på han som hade en utvecklingsstörd son. Han sköt för att freda sin familj. Vad är felet? Jo det kan jag också svara på. Folk röstar fel och röstar på skit som bara sitter och höjer sina löner och som tillförskaffar sig miljarder i lön och pensioner av Svenskens inarbetade slantar. Dom drar in på allt i samhället Polis - sjukvård - brandkår m.m. Sedan som Rövarn skrev, så kan man inte skjuta någon som har lagt sig i en soffa för denna husägare hade ju inte varit utsatt för iderliga inbrott. Men, men han hade kanske tillgripit något i slutändan om polisen aldrig kom så det blev slut på eländet. Hade nu polisen varit fler till antalet, så kanske den här och andra tjuvar hade hållit sig på mattan. Vems är nu felet? om inte politikernas. Min båt rensades på allt och då menar jag allt. Spriten satt dom i godan ro och drack upp. Den nya kylen fick ben plus allt annat och det var grejor för 37.000 kr som försvann. Hur mycket förlorade jag tror du? Bortåt 10.000 kr kostade den skiten mig. Blir man inte förbannad i detta tjuvsamhälle så är man inte frisk i huvudet. Vad jag hade gjort? om jag hade hittat dom i båten. Det vill du säkert inte veta men någon bössa går jag inte runt med. Inte heller med knivar och andra föremål. Åt helvete med skiten rent ut sagt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 1 September , 2008 OjojojojojOJ Luuugn o fin nu grabben. Vet inte om jag tappat bort mig nånstans i inläggen men vad jag VILLE ha sagt var att jag helt enkelt inte tycker det är värt att förstöra SITT EGET liv. Du skriver som om du skulle ta livet av nån om du kommer på dom med att pillra på din båt.. OK, jag kan förstå hetsen, jag kan förstå machogrejen med att framhålla ge fan i mina prylar annars jävlar...! och jag kan förstå att man blir trött på att bli bestulen hela tiden. Vad jag menade var dock att tycker ni själva att det är värt att förstöra sitt eget liv över materiella ting? Jo, jag VILL veta vad du skulle gjort.. det var ju liksom hela poängen med tråden.. är det värt att ta fram bössan o skjuta? Ponera att tjuven skulle varit närmare... o viftat m armarna.. o bössbäraren skulle bliit nervös o tryckt av o blåst skallen av fnskapet.. Visst, vi andra skulle tycka rätt åt tjuvpacket, men hurrarop hjälper ju inte han som då blir dömd f dråp. Eller om tjuven varit lite längre bort, men ändå fått ett hagel i säg.. ögat. Jag skiter väl i hans öga, men skytten får onödiga bekymmer. Vad jag menar är alltså, är det värt det? Som nån sa: Valet av hagelgevär kanske inte var så bra, en kula i benet skulle varit bättre. Mmmm Skön smärta f tjuven. Indragen vapenlicens, åtal f grov misshandel f skytten, och 2 dagar senare kommer nån annan o plockar av hans motor medan han sitter i häktet Klart du inte går omkring m bössa eller kniv. Tur är väl det, för om nån kom runt din båt skulle du kunna få för dig att använda den... o då hade det varit dig det stod om i tidningen.. See what I mean? Jag menade aldrig att tycka synd om nån tjuvjvl om det var så du uppfattade det? Senast ändrad av KillerBoo | 01 september 2008 | 02:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 September , 2008 OK. Vad jag menar och menade är, att det är nog ingen som tar till övervåld om nu inte något tryter och som i det här fallet så brast tålamodet hos vederbörande och han har väl straffpåföljd att vänta och det har myndigheten tid med att dömma ut men att infinna sig för att förhindra pågående trakaserier klarar dom inte. Om nu våra slappa politikrar hade arbetat på rätt sätt så hade detta kunnats undvikas. Hoppas att det går bra för den som sköt, men förmodligen så går det åt helvete med honom om man nu tittar på vad som händer när flera av åklagarna arbetar om man nu får kalla det för arbete. Priset tar nog den åklagare som jobbade sig med skattemedel för en fredad firre som råkade ha fastnat på en krok och dog. 20.000 kr kostade utredningen om en fisk. Fiskaren blev frikänd i domstol. Åklagaren ville driva målet vidare och då till en större belastning för oss skattebetalare. Svensk lag och rättvisa är förkastlig och fungerar inte. Mer poliser och att skiten inte släpps ut igen förrän dom behöver gåstol är nog en sak som skulle avskräcka blivande drägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 1 September , 2008 OK, då fattar jag vad du menar... Läste nog ditt inlägg lite fel kanske eftersom jag tolkade det som att du tyckte det skulle vara värt påföljden för att återanvända slamsor o substans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 1 September , 2008 Det är bra att vi har en sjöpolis i alla fall. Kompetenta och duktiga är de dessutom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 1 September , 2008 Har du erfarenhet av det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 3 September , 2008 Duktig på C&P är du iallafall... alltid nåt. För övrigt så drabbbar din fruktansvärda hämnd inte MIG.. utan de som skapat de trådar jag svarat i, men det är väl troligen helt ok för dig.. Finns ju inget som tyder på att du nånsin tidigare brytt dig om sådant, så varför skulle det ha förändrats Senast ändrad av KillerBoo | 03 september 2008 | 13:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser