2HOT4U 3 Postad 16 Augusti , 2008 vilken skulle ni välja hur är förbrukningen om man jämför dom har Honda kamkedja eller rem? dom är 90hk 2008 Senast ändrad av 2HOT4U | 16 augusti 2008 | 17:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martin1014 0 Postad 16 Augusti , 2008 Beror på om du vill ha en fyrtaktare eller tvåtaktare. Vill du ha en fyrtaktare så skulle jag säga Honda. De var ju de som uppfann fyrtaktarn och är bäst på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 16 Augusti , 2008 Suzuki 90hk 2008 är 2-taktare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reimars 0 Postad 16 Augusti , 2008 Suzuki DF 90 TL är 4-taktare. Vem påstår att Honda var första 4-taktare? Suzukin har kedjedrev på fördelningen, 5 års garanti, servicen kan du själv göra. Vad funderar du på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 16 Augusti , 2008 Suzuki har väl ingen 90hk 2-takt 2008?? //df90 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinN 0 Postad 16 Augusti , 2008 Liknande frågor har diskuterats flera gånger här på forumet och olika båttidningar har testat olika märken mot varandra. För att sammanfatta tror jag att alla stora märken - Yamaha, Honda, Suzuki och Mercury - är i princip lika bra. Visst skiljer det något, och någon/några kan t.o.m. vara bättre/mer prisvärd(a), men som privatköpare kommer du knappast att märka någon skillnad utan bli nöjd med vilken du än väljer. För mig är det som med bil - det är mest känsla, allt i dag är bra. Personligen gillar jag Yamaha bäst, men, som sagt, det är mest en subjektiv känsla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 16 Augusti , 2008 jag skoja med att 90hk var 2-taktare efter som martin1014 undrade om jag ville ha 2 eller 4 taktare 2008 det va en polare som undrade han ska byta ut sin motor o dom erbjöd honom 90hk honda eller suzuki Reimarskan man inte göra servicen själv på en Honda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 17 Augusti , 2008 Om man kan göra servicen själv på Honda: Visst KAN du det men då upphör garantin. Själv skulle jag valt Honda pga V-tec vilket helt enkelt är variabelt lyft på insugskammen. Detta ger en fin motorkarraktär från tomgång till maxvarv. Sen att Hondas motorer blivit förbaskat små och lätta försämrar ju inte det hela. Honda Vs. Suzuki, Honda alla dagar i veckan, alla veckor om året! //Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 17 Augusti , 2008 Garantin upphör ju om man gör servicen själv på Suzuki oxå tror det blir en Suzuki Suzuki har 5års garanti Man kan koppla Motor Interface till den så man får fram massa info. Verkstaden ligger bara några hundra meter bort Senast ändrad av 2HOT4U | 17 augusti 2008 | 11:10Senast ändrad av 2HOT4U | 17 augusti 2008 | 11:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser