peddan11 1 Postad 14 Augusti , 2008 Hej, Jag har ett kylskåp som heter Isothrm 40-50l. Funkat bra hela sommaren, en dag när jag kom ner till båten så hade kylskåpet lagt av. Det var stendött. Det finns ström fram. Händer inget när jag vrider på termostaten. Någon som kan veta vad som är fel. Är det ett nytt som gäller eller kan det vara lönt å att lämna in för reparation? Mvh Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 15 Augusti , 2008 Har för mig att det finns en säkring där bak. Antagligen på kabeln eller en instickssäkring. Har du mer än 11 volt fram? Nyare skåp fungerar inte vid 11 volt och där under, då dom har en krets som bryter vid denna spänning för att skydda batteriet. Kolla ärg och sådant i anslutningsboxen där bak. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 15 Augusti , 2008 Hej. Det är ström fram så det räcker. (landsröm) letat efter en säkring men ej funnit någon. Skall kolla ärg under helgen. Peddan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 15 Augusti , 2008 Kan vara elektronik delen som gett sig! Där alla kablar sitter baktill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 15 Augusti , 2008 Hur gamalt är kylskåpet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 11 September , 2008 Vet inte hur gammalt det är. En kompis kompis skall titta på det. får se om han dömer ut det i så fall får det bli ett nytt till våren. peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 11 September , 2008 Kan mycket väl vara termostaten som lagt av. Lätt att byta. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 11 September , 2008 Leta en gång till efter säkring... det bör finnas en sådan på baksidan... Själv har vi en glassäkring, kolla om du har liknande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 15 September , 2008 Fick svar i går. Det är kretskortet som var skrot. Han skulle försöka att få tag på ett nytt kort. lyckas han inte så får det bli ett nytt kylskåp till våren. någon som vet något om priser o märken på kylskåp i 40-50L klassen. Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 15 September , 2008 Jag har ett 64 liters och det kostar runt 10.000 men det finns billigare. Isotermen kan du söka på Hjertmans. Finns runt 6 -8 000 beroebde på storlek. Kretskort som lägger av ? Kommer man åt prylarna så är det bara att laga ju. Standartprylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 16 September , 2008 (Kommer man åt prylarna så är det bara att laga ju) Kanske om man har kunnandet. Jag är tvungen att förlita mig på hjälp av vänner. Å säger dom att det inte går att lag får jag lita på det Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 16 September , 2008 om du befinner dig i sthlm omr. kan jag hjälpa dig. //T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 16 September , 2008 Tack för erbjudandet, men jag bor på västkusten Mvh Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 16 September , 2008 Vart på Västkusten? Bor åxå där. Kungälv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 17 September , 2008 Sotenäs kommun Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peddan11 1 Postad 14 Januari , 2009 Det blev ett nytt kylskåp. Ett Isotherm 49 liter med ASU. Peddan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser