Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
peddan11

Kylskåp

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har ett kylskåp som heter Isothrm 40-50l. Funkat bra hela sommaren, en dag när jag kom ner till båten så hade kylskåpet lagt av. Det var stendött. Det finns ström fram. Händer inget när jag vrider på termostaten. Någon som kan veta vad som är fel. Är det ett nytt som gäller eller kan det vara lönt å att lämna in för reparation?

Mvh Peddan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det finns en säkring där bak. Antagligen på kabeln eller en instickssäkring.

Har du mer än 11 volt fram? Nyare skåp fungerar inte vid 11 volt och där under, då dom har en krets som bryter vid denna spänning för att skydda batteriet. Kolla ärg och sådant i anslutningsboxen där bak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Det är ström fram så det räcker. (landsröm) letat efter en säkring men ej funnit någon. Skall kolla ärg under helgen.

Peddan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara elektronik delen som gett sig!  Där alla kablar sitter baktill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur gammalt det är.

En kompis kompis skall titta på det. får se om han dömer ut det i så fall får det bli ett nytt till våren.

peddan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leta en gång till efter säkring... det bör finnas en sådan på baksidan... Själv har vi en glassäkring, kolla om du har liknande...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick svar i går. Det är kretskortet som var skrot. Han skulle försöka att få tag på ett nytt kort. lyckas han inte så får det bli ett nytt kylskåp till våren. någon som vet något om priser o märken på kylskåp i 40-50L klassen.

Peddan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ett 64 liters och det kostar runt 10.000 men det finns billigare. Isotermen kan du söka på Hjertmans. Finns runt 6 -8 000 beroebde på storlek.

Kretskort som lägger av ? Kommer man åt prylarna så är det bara att laga ju. Standartprylar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Kommer man åt prylarna så är det bara att laga ju)

Kanske om man har kunnandet.

Jag är tvungen att förlita mig på hjälp av vänner. Å säger dom att det inte går att lag  får jag lita på det

Peddan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...