danielmizera 0 Postad 14 Augusti , 2008 Hej. Jag har en sea ray 190. Det är en v6 4,3 lit. Jag använder båten till wakeboard. Men nu skulle jag behöva få lite högre svall. Hur ska jag göra. Tack för hjälpen. Mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 14 Augusti , 2008 Tilta ut drevet så får du båten att sätta sig. Sen så ska det inte gå så fort heller. Vi brukar aldrig åka över 20 knop när vi drar wakeboard. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 14 Augusti , 2008 Se till att ta med dig några polare i båten så den går lite tyngre också, det hjälper! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 14 Augusti , 2008 Vattensäckar fins att köpa för ändamålet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 15 Augusti , 2008 Större svall kommer även påverka bränsleförbrukningen, drar mer soppa. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 15 Augusti , 2008 Jag tror inte dom bryr sig om vad bränsleförbrukningen blir Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 15 Augusti , 2008 Hej. Såg i en broshyr från någon wakeboardfirma om en liten vinge man monterade som gav mer down force dvs båten gick djupare. Minns tyvärr inte vad firman hette men alla i branshen bör känna till denna vinge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 15 Augusti , 2008 Satsa på vikt, en riktig wakeboard båt har ballasttankar som fylls med vatten samt mittmonterad motor. Allt för att hålla båten i vattnet även då det börjar gå fortare. Det blir en stor våt yta då båten inte lyfter så soppaförbrukningen drar iväg, men som sakt smakar det så kostar det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangemask 0 Postad 15 Augusti , 2008 Precis som många andra säger.... vikt. Ta och köp en 4-5 stora 25-30 liters plastdunkar, fyll med vatten eller sand och surra fast på lämpligt ställe bak i båten. Visst, det drar mer soppa men du får tunga fina vågor..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fwilkens 0 Postad 16 Augusti , 2008 Eller så kan du helt enkelt byta till en Eastbay. Jag har aldrig sett maken till så sjukt stora svall de båtarna drar upp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kurg 0 Postad 21 Augusti , 2008 Hej! Plastdunkar med vatten eller sand låter lite väl old-school. Köp en rejäl fat-sac istället, vi åker wakeboard efter en buster XXL som vi tyngt ner med en 340 kg fat-sac. Bara att koppla i pumpen och fylla med vatten, tar ca 3-4 minuteroch det funkar hur bra som helst! Tänk bara på att det är fören på båten som ska tyngas ner och motorn tiltas upp så mycket som möjligt. Skulle tro att du nog behöver 500-600 kg i din båt för att få ett skönt svall men prata med någon av alla butikerna som säljer wakeboardtillbehör så kan du få lite mer tips och råd. Kan rekomendera www.froggy.se i Linköping om det nu inte blir allt för lång resväg... Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser