sarah123 0 Postad 14 Augusti , 2008 Jag har en Uttern 590 med en mercury 80 hk -80. Sist vi var ute varvade den inte ur och gick bara på halvfart. Vi har bytt bränslefilter o tändstift samt högfartskabel som såg ut att vara av. Inget av detta har hjälpt, är det någon som har en idé om vad det kan vara för knas? /sarah Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Augusti , 2008 kolla at det finns gnista på alla .är det ok så köp en flaska med start gas o spraya i varje förgasare vid körning o se om de blir någon skillnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sarah123 0 Postad 17 Augusti , 2008 Det ska jag testa, tack för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 17 Augusti , 2008 En fråga bara, vad är en högfartskabel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sarah123 0 Postad 18 Augusti , 2008 Ja du, en båtmek-kille förklarade att det finns två olika kablar som styr hastigheten på en sån motor jag har. Den ena hög och den andra lågfart. Funkar bara den till hög fart startar inte motorn alls, men om den till låg fart fungerar, går motorn bara upp till ca halva fulla förmågan. Sen heter dom här grejerna säkert nåt annat på fackspråk men det var så jag fick det förklarat för mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser