PiOh 0 Postad 13 Augusti , 2008 Igår tog jag mig en tur utan familj, kylväskor, etc etc. Passade på och brassa på lite, lyckades skrämma upp båten i 37,5 på GPS, 5900 v/m. Nytt rekord för mig När jag kom till bryggan kände jag på skvallerstrålen, trodde att den skulle vara varm, men icke. Lite ljummen på sin höjd. Jag har letat lite här på forumet om huruvida strålen skall vara varm eller inte, verkar som om det kan vara olika på olika motorer. Motorn är varm, (hade ju varvat ur ordentligt) och tempmätaren ligger på segment 3 av 6. Någon som vet hur det fungerar på Yamaha F115? // Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunkelfink 0 Postad 13 Augusti , 2008 Det funkar ju som så att när man öser på så öppnar en bypassventil kan man säga och släpper på fullt flöde på kylvattnet, således går motorn kall, men pga den höga belastningen så förbränns bensinen bra iaf. när du kör lugnt och på tomgång så är det termostaten som sköter kylning och då går den varmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser