Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
ulfbon

Laddningsproblem Mercury 60 EFI -03

Rekommendera Poster

Min Mercury 60 EFI -03 slutade att ladda för några veckor sedan. Det visade sig att den kombinerade likriktaren/laddningsregulatorn hade bränt. Efter lite egna efterforskningar visade sig att denna har ett känt tillverkningsfel. Nedan ett utdrag från en sk Recall från Mercury publicerade 2005.

Model: Mercury/Mariner 30/40 3 Cylinder Four Stroke - Model year 2002 and 2003. 0T438281 through 0T800906. Belguim 0P156468 through 0P269818. Mercury/Mariner 40/50/60 4 Cylinder Four Stroke - Model year 2002 and 2003. 0T416659 through 0T800906. Belgium 0P156559 through 0P270043.

Jag kontaktade den lokala Mercuryhandlaren och påpekade ovan. Han kontaktade Mercury och återkom efter några timmar med bekedet att Mercury står för reparationskostnaden, vilket är positivt och bra goodwill för dem. Är inte så säker på att detta hade hänt om jag bara hade lämnat in motorn för reparation.

Detta kan vara bra att känna till om någon råkat ut för samma problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

detta service medeland om ombyggnad utan kostnad gäller till 30 september

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en 50 efi 02 och på den har den nämda regulatorn gått paj kommer ej ihåg vad den kostade men den var ej billig. Har även en kamrat med en likadan motor och han råkade ut för samma sak. Men inte fick jag det lagat gratis men o andra sidan så viste jag inte att de stod för kostnaden. Synd att man ska behöva veta om det och påtala det för att de ska laga den gratis. Ska nog höra med dem kanske kan få nästa service gratis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt att höra, Mercury går att lita på ! att utan tjafs ta en reklamationsåtgärd på en 5 år gammal motor.

Senast ändrad av rocketeer | 13 augusti 2008 | 22:34

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...