Code24 0 Postad 13 Augusti , 2008 Hej, har en Volvo penta 5,0 GI som inte vill gå upp i plan. Den går som en klocka upp till 2000 rpm sen ger den sig. Det är elektronisk förgasare på den hade isär den och kollade att allt var ok. Det sitter dubbla bränslepumpar en låg och en högtrycks pump. Motorn har gått 600h. Bränslepumparna borde väl hålla längre än så. Har någon varit ute för något liknande.Bensin filtret är nytt. // Code24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ohbon 0 Postad 13 Augusti , 2008 Hej, kolla också silen i tanken den kan ha slagit tätt pga för mycket skit i bensinen. Följden blir ju densamma, begränsat soppaflöde. // Jonte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 13 Augusti , 2008 Har precis bytt min lågtryckspump, tydligen ett klassiskt fel på VP. Jag har iof. en 5,7:a men har du en liten rund pump i framkant på motorn, testa och lossa utgående rör från den. Sprutar det inte ut soppa när de vrider på tändningen så har du hittat felet, kostar 2000 och uppåt här på hemmaplan. Kolla i US, 100 - 150$ blir ju betydligt billigare. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Code24 0 Postad 13 Augusti , 2008 Ok, tack för tipsen ska rengöra silen om jag kommer åt den. Tanken är placerad under midcabinen.Hansen R. kanske har en ny pump om det behövs. // Code 24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser