evson 0 Postad 12 Augusti , 2008 Hej! Är det någon som har tips på var man kan hitta tillbehör till Storebro 31 Baltic, alltifrån inredning till reservdelar, förutom på storebro.se ? Det finns ju ett långt branschregister, men vilka pysslar med storebro? Senast ändrad av evson | 13 augusti 2008 | 02:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 13 Augusti , 2008 Gå in på www.srcc.nu Storebro Royal Cruiser Club, gå in på forumet där och fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fwilkens 0 Postad 13 Augusti , 2008 Auktoriserade Storebro-varv som t.ex. Lidingövarvet bör kunna hjälpa dig, litet beroende på vad det är ute efter. Du kan även ringa ner till varvet 0492-195 30. De brukar vara mycket hjälpsamma. Gå med i Storebro-klubben SRCC, www.srcc.nu. I klubbtidningen annonserar företag som riktar sig speciellt till Storebro-ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evson 0 Postad 13 Augusti , 2008 Tack Tommpa och fwilkens! Ni som är insatta i båtvärlden..vad har storebro för rykte egentligen? Jag läste några konstiga inlägg här i forumet där vissa kallade det soccekontainer (?) ..Det är första gången jag haft båt och har precis köpten storebro 31 baltic som jag hoppas hinna få ta några turer med innan vinterförvaring skall till. Har det också lite körigt med att få en båtplats, någon som har tips på hur man kan få det snabbast möjligt i Sthlmsområdet. Jag bor i norrot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 14 Augusti , 2008 Storebro har ett bra rykte, ett bra andrahandsvärde och kvalite även där det inte syns. Att kalla den en sosseconteinern är ren avundsjuka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
beddo 0 Postad 14 Augusti , 2008 hej har du hört med svinninge marina om båtplats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fwilkens 0 Postad 15 Augusti , 2008 Storebro är ett svenskt kvalitetsvarv som tillverkat motorbåtar sedan 50-talet (tror jag). Har alltid varit en dröm för de flesta motorbåtsfantaster att någon gång kunna få äga en Storebro. Kvalitet på bl.a. snickerier och inredning är vida överlägsen andra varv. Storebro har aldrig tillverkat snabba eller sportiga båtar utan siktat in sig på bo-båtar i det övre segmentet. Båtarna man producerat har varit anpassade till de krav nordiska båtägare ställt och ställer, med inte oansenligt inslag av nordisk frugal lyx. Intressant att du sett att den kallats sosse-någonting. Mest för att sosse kanske associeras med arbetarklassen eller medel-svensson och Storebro mest varit en ouppnåelig dröm för de flesta i de grupperna. Ta väl hand om din båt, den kommer att behålla värdet väl om den sköts om på rätt sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fwilkens 0 Postad 15 Augusti , 2008 Vad gäller båtplatser, kanske litet off, men kolla med http://www.promarina.se/sv/hem.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 15 Augusti , 2008 Vi kanske skulle göra som flera har gjort...starta en båtklubb för Storebro på MG??? Senast ändrad av tommpa | 15 augusti 2008 | 17:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fwilkens 0 Postad 16 Augusti , 2008 Varför inte? Jag är på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evson 0 Postad 20 Augusti , 2008 Japp, storebroklubb - why not?! =) Tack för alla svar! Senast ändrad av evson | 20 augusti 2008 | 15:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 20 Augusti , 2008 Hur och vad gör vi?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
evson 0 Postad 24 September , 2008 Tack för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
politby 1 Postad 25 September , 2008 Har du hittat någon båtplats ännu? Ett bra tips är att kolla med Nykvarns Varv, det ligger en bit norr om Åkersberga, längs 276:an mellan Bammarboda och Dyvik. Jag var där och tittade på en båt i somras och ägaren till den antydde att det fanns platser lediga för större båtar. Vill inte lägga ut deras telefonnummer här, men sök på Eniro.se efter Nykvarns Varv. /P-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser