Reload 0 Postad 12 Augusti , 2008 Hej! Har ett problem med en Mercury 90hk 2 takt från 2001 som brukar dö när man lägger i friläge, och när den dör så är det bara att starta igen så går det som vanligt. Någon som vet vad det kan bero på? /Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Augusti , 2008 Vad har du för varvtal på tomgång dels i friläge dels med växeln i framåt? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 13 Augusti , 2008 Ligger på 6-700 både med växel i och friläge. Motorn dör även när man kör sakt framåt ibland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 13 Augusti , 2008 Är den 3- eller 4-cylindrig? /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 13 Augusti , 2008 Den är på 3 cylindrar såg i handboken att tomgångsvarvet med ilagd framåtväxel ska ligga mella 650-700 så det stämmer. /Jocke Senast ändrad av Reload | 13 augusti 2008 | 19:19 Senast ändrad av Reload | 13 augusti 2008 | 19:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Augusti , 2008 Hur har du bränsleblåsan i förläge den kan tappa bränsle om inte bränsleblåsan är riktad uppåt alltså i bränsleflödets väg.blir det ingen skillnad då får du prova o öppna blandarskruvarna 1/4 varv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 14 Augusti , 2008 Menar du att dan inte suger tillrekligt med bensin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Augusti , 2008 ja det finns backventiler i bränsleblåsan som kan ställa till det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 14 Augusti , 2008 okay ska titta på det, bara det slutar regna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 14 Augusti , 2008 Har fast tank så hade ingen sån på blåsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 14 Augusti , 2008 Hej! hade samma problem med min yamaha fyrtakt 2006 det vissade sig var att återförsäljarn hade vänt blåsan åt fel håll vid monteringen så bensin kom inte. kan va det men det borde du ha märkt tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 14 Augusti , 2008 Blåsan sitter som den ska alltså, pilen pekar mot motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Augusti , 2008 ni har missupfattat deta med blåsan de är klart att pilen ska vara vänd åt samma hål som bränsle flödet till motorn ,men pilen ska peka upp upp upp upp mot stjärnorna himmlen fattar ni???? (finns service medelande om detta) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 14 Augusti , 2008 har alltid låtit min blåsa ligga horisontalt utan några problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 14 Augusti , 2008 Det är ju olika från motor till motor den föra pekade upåt den jag har nu pekar mot motorn (slangen till motorn). Senast ändrad av boyen | 14 augusti 2008 | 21:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 15 Augusti , 2008 javisst de är individuelt för varje motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reload 0 Postad 15 Augusti , 2008 Fick tips på Fredins Marinservice idag om att ställa om blandskruvarna. Skruvad ur dom 1/4 varv extra och nu går motorn bättre. Tack för svaren /Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 15 Augusti , 2008 Hej, Jag tror jag har verkstadshandbok i PDF till Mercury 90 hk 2-takt 3 cyl om du vill ha för framtiuda bruk. Hojta till om du vill ha ett ex. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
575fredrik 8 Postad 15 Augusti , 2008 Hej Bo. Jag vill gärna ha verkstadshandboken i PDF till Mercury 90. Jag har en Mariner 90 -99a och det är ju samma. Tack på förhand. //Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser