ulfa 2 Postad 12 Augusti , 2008 Hej! Någon som har problem med att snurra offshore-stolarna? Mina stolar går bara medsols - i bästa fall.... Finns det en spärr eller skruv man behöver lossa? Någon som haft detta problem? //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Augusti , 2008 Vad är det för fabrikat på dina stolfästen? I min 5820 satt från börjen Moeller stolfästen och det var bara ett vred under stolen som klämde åt mot stolsröret, lätta man på den så kunde man snurra vilket håll man ville. Har numera Springfield stolstativ (gasdämpade, höj-sänkbara) och det är samma princip på dessa. Käckt om förarstolen inte går att snurra moturs... måste ju gå. Är det inte bara att ta lös stolen och sätta sig i lugn och ro och studera mekanismen i stolfästet? /Bo Senast ändrad av bossee | 12 augusti 2008 | 23:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 13 Augusti , 2008 Vi borde ju ha samma sorts stolar. Du har en 2007 59DC. I Min 2008 59 HT så är det bara att fälla spaken under stolen och vrida. Fäller tillbaka spaken för att låsa i önskat läge. // Pierre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 13 Augusti , 2008 58 BR...same same but different . Ska testa spaken - tack för tipset. Ser ut att vara identiska stolar, bild på stol i 59HT: http://www.yamarin.com/sv/Hem/Modelserie/Modellserie/HardTop/59HardTop/59HardTopextrabilder/tabid/1822/galleryid/50/mediaid/841/Default.aspx //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 14 Augusti , 2008 Hej Ulf Lyft av stolarna från fästet, du ser en svart tandad plastring runt stången högst upp. den plastringen sitter med 3 st skruvar in i stången. Skruvarna har förmodligen lossnat lite och sitter lite lite löst, skruva fast dem ordentligt så kommer snurren att fungera. jag gör detta själv minst 1 gång / säsong de verkar skruva upp sig av sig självt. Hoppas det löser ditt problem. Hälsningar Lennart Senast ändrad av bigl | 14 augusti 2008 | 19:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 14 Augusti , 2008 Tack Lennart - ska kolla snarast. Kanske läge för Loctite... //Ulf Senast ändrad av ulfa | 14 augusti 2008 | 22:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser