matte78 0 Postad 12 Augusti , 2008 sitter här me en massa båtfolk å har en livlig pratstund... och hoppas att vi kan räta ut lite frågetecken. vilket håll snurrar propellen på ett sx-drev? några säger vänster andra höger å sen en liten skara säger att man kan sätta en vänster lr en höger bara man ändrar nere i drevet. tar d skada om man ändrar sånt? tacksam för svar,ska bli kul detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rickardp 2 Postad 12 Augusti , 2008 Hej! Det är den lilla skaran som säger att den kan gå med höger eller vänster prop som har rätt. Det är bara att haka om den lilla länkagestången som sitter i växelföraren bakom kåpan på drevet, detta för att man lätt skall kunna ha motroterande propellrar vid dubbelmontage. Senast ändrad av rickardp | 12 augusti 2008 | 21:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte78 0 Postad 12 Augusti , 2008 tar det ingen skada om det har snurrat höger tex i 10år. hur ligger dreven eftersom den funktionen fungerar?? d blir väl som att backa i 35knop lr?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 12 Augusti , 2008 Det är inte drev som man sätter i ingrepp. Det är en konkoppling så det spelar ingen roll vilket håll det roterar åt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matte78 0 Postad 12 Augusti , 2008 ok,tack för svaren. nu har vi lärt oss nå nytt idag oxå. men ni får fortsätta beskriva uppbyggnaden av drev om ni vill. jag trodde att d funka typ som en bil... jag ska nog hålla mig till det å inte båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grundlurad 0 Postad 12 Augusti , 2008 Titta på volvopenta.se Där finns det instruktionsböcker med lite bilder på drevena i genomskärning. Då kanske du blir lite klokare på hur det fungerar. Finns då med i dom äldre. Vet inte hur det är till nyare drev men grunduppbyggnaden är ganska lika. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser