Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
svenne78

Mariner , 8hk , identifierings hjälp !

Rekommendera Poster

Tjo hopp!

Jag köpte en båtmotor på blocket för en tid sen, och allt är frid och fröjd med den, dock skulle jag vilja veta vilken årsmodell det är på den, för jag behöver byta nåra slitage delar på den.

Jag har snurrat runt och googlat som en tok, och hittat modellbetäckningslistor på Mariner 8hk modeller, dock passar ej mitt modell nr några av dessa lister, inte ens nära och därför söker jag lite expertis här! =)

Modell betäckningen är 647 S 2761 , och jag tänkte samtidigt att jag bifogar en bild, om de kanske nån som har haft en sådan här, jag misstänker att den är från 80-90 talet måhända.

Är tacksam för all assistans jag kan få, har letat igenom listor från mariner med modellbetäckningar från -75 tom -96 , och den måste ju va från nånstans där, tror inte den är nyare.

Här finns 2 st bilder, dels på den delen som behöver bytas, då den slirar när man försöker dra igång den, för kuggarna e slut , och en på den me locket på så att säga!

http://pasoc.no-ip.org/images/mariner.JPG

http://pasoc.no-ip.org/images/mariner1.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej på bricka som du hittade motornumrt på längst ner på högra hörnet i svarta fältet står det en bokstav den bokstaven avgör årsmodell kolla sedan marinshopens hemsida på yamaha årslista mvh tutte

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tittade nu på motorn , och det står inget nere till höger det enda de står är

Mariner 8  647S 27611 Made in Japan

Och, jag kollade på Yamaha modellerna på sidan du rekommenderade , men hittade inget som matchade de på Yamahamodellerna heller.

Senast ändrad av svenne78 | 12 augusti 2008 | 20:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy tusan , artikel nr oxo, hah.

Ni kan er båtmotor gubbar! =)

Väldans fint och effektivt forum, hoppas jag för möjligheten att återgälda!

Tackar och bockar !

Mvh

Svenne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...