Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
tyrone

Mercruser V6

Rekommendera Poster

Jag har en Mercruser 4.3 l V6 190 hk, -96 med startproblem, den startar och går i nägra sekunder och stannar sedan. Sedan kan den tända till några ggr, men startar ej. Sedan får jag nöta på starten länge innan den går igång igen. Går sedan normalt vid körning. Problemet uppstår när den stått över natt. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är en elektrisk bränslepump på din motor (som sitter på styrbordssidan i framkant av motorn):

Bränslepumpen matas antingen via startmotorläget på tändningslåset (=när du kör startmotorn) och därefter via en anslutning på oljetryckskontakten (sitter på babordssidan i bakkant av motorn). Jag har varit med och lokaliserat det lite trickiga problemet med en dålig anslutning till den elektriska bränslepumpen vid oljetryckskontakten, vilket gav precis de symptom som du beskriver. Det var på en Mercruiser Vortec 4,3 l motor med elektrisk bränslepump - om du har mekanisk bränslepump så är det naturligtvis inte problemet.

Jag skulle hur som helst börja att kolla detta, du gör det enklast genom att mäta spänningen på bränslepumpen samtidigt som en kompis testar att starta motorn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...