Niklas-L 37 Postad 12 Augusti , 2008 Söker lite tips och ideer vart jag kan få tag i ett hamnkapell till familjens Bella 620dc -05. Vi kör båten på trailer varje sommar. Det blir rätt långa sträckor, så det skulle passa sig. Någon som har ideer eller förslag på modeller samt vart det finns att få tag i. Eventuellt priser också. Tackar på förhand! Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 2 November , 2009 Jag har en Bella 621 DC och letar också hamnkapell. Jag såg just nu att Marindepån http://www.marindepan.se/main_boatdetail.asp?BoatID=191 annonserar ett för 4,300. Vet inte om det är precis samma till 620 som 621. Jag har mailat till dem och frågat men inte fått något svar därifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GeCe 0 Postad 5 November , 2009 Eftersom ni använder båt/trailer landvägen bör det vara ett kapell med lite bättre hållfasthet än vanligt förekommande i handel - dessa är tillverkade för stillaliggande i en hamn- med annat material. Nu vet inte jag var Ni finns i detta avlånga land, men är Ni någonstans i Mälartrakten prova med Petezeat´ s - Peter Thore´ n - i Mariefred, en mycket duktig kapellmakare som vi rekommenderar/utnyttjar. / GeCe Motor & Marin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser