Quicken 0 Postad 11 Augusti , 2008 Är det bara trolling och nätfiskare som bedriver fiske på vänern? om man vill djupmeta och spinnfiska så är man tydligen inte önskvärd på vänern. Har försökt på en massa forum att komma med tips vart man finner bra abbormete på vänern men svaren uteblir, men talar man om nätfiske så får man många förslag. Hur skall man som nybörjare tolka det, kom med synpunkter, alla tips och förslag mottages. MVH Ingvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 Augusti , 2008 Vilken del av Vänern gäller det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quicken 0 Postad 11 Augusti , 2008 Mellan Sjötorp och Otterbäcken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 12 Augusti , 2008 Hej, Själv metar jag gärna, aborre är gott. Kolla sjökortet, leta upp grund, stenar, djupbranter, uddar, områden med nate/sjögräs. Jag ligger lite längre norrut, men ett tips är att prova i gappet mellan kalvöarna, strax norr Hemön. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scrat 2 Postad 12 Augusti , 2008 Har du kollat på: www.sportfiskeforum.se? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quicken 0 Postad 12 Augusti , 2008 Tack för tipset, första på 6 veckor, har provat runt storgrund men med dåligt resultat, skall undersöka vid Kalvöarna, har sett att det ligger några båtar därute så jag skall prova får vi se, roligt att du svarade alla här omkring är väldigt hemligtsfulla med bra abbormete, så tack än en gång. MVH Ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser