CalleN 2 Postad 11 Augusti , 2008 Hej, Har en 7.4L Mercruiser V8, den har direktinsprutning samt elektronisk tändning. Den har börjat misstända, den misständer när båten rör sig mycket, vid tomgång låter motorn perfekt på olika varvtal. Har också problem med att motorn dör när jag ska lägga till (lägre varvtal) Vet någon vad det kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 11 Augusti , 2008 Sannolikt dålig bensin (=avlagringar i tanken och/eller vatten) i tanken som sugs in när båten rör sig. Byt bränslefiler samt testa att hälla i ett par flaskor injection cleaner, K-sprit och toppa upp tanken med fräsch bensin. Läs även: http://www.maringuiden.se/artiklar/;90_procent_ar_sopparelaterat-2338 Senast ändrad av Patrik_ | 11 augusti 2008 | 19:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smuggler28 1 Postad 11 Augusti , 2008 kanske lite väl enkelt men titta på tändstiften, kan ha skadats eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svean99 0 Postad 11 Augusti , 2008 Hej, Kolla även att brytaren i reglaget är okey. Det brukar finnas en brytare i motorreglaget som tillfälligt bryter tändningen när reglaget förs mellan de olika växellägena och neutral, för att underlätta iläggning av växel. Skulle du ha någon typ av glapp i brytare/kabel kan det ge detta fenomen. Hälsningar, Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 12 Augusti , 2008 Jag vet inte vilket drev du har, men om det är ett Alpha-drev så sitter mikrobrytaren som bryter tändningen när växeln läggs ur på styrbords limpa och inte i reglaget. Jag vet inte om det är liknande konstruktion på Bravo-dreven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser