Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Gurman

suzuki motorer??

Rekommendera Poster

japp, jag undrar om suzuki motorer är utav bra kvalitet... de nya modellerna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Suzuki DF60/70 har varit med sen 1998. DF40/50 sen 1999. DF90/115 sen 2001, DF140 sen 2002, DF150/175 sen 2004 då även DF200/225 och DF250 kom. 2006 kom DF300.
Vilka år småttingarna kom (DF2,5, DF4/5/6, 15, 9,9, 25/30) kom vet jag ej. Men poängen är väl att Suzuki har en del ganska beprövade 4-taktare som varit med ett tag nu. Kvalitet kan ju innefatta ganska mycket men nog är Suzuki kända att göra bra utombordare. Tror de har 5 års garanti nuförtiden och det är ju bra. Själv skulle jag inte tveka att köpa en Suzuki 4-taktare även om jag just nu kör Yamaha F115 4-takt.
Observera att Suzuki nu 2009 släpper en ny modell av DF70, DF80, DF90, DF100 som förstås är oprövade kort.

Vilken motor funderar du på?
Splitter ny eller begagnad?

/Bo

Senast ändrad av bossee | 10 augusti 2008 | 23:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ägde en  DF 60 på min förra båt. Den var grymt fin och gick oerhört tyst. För mig är Suzuki kvalité.. Jag skulle gärna äga en igen.

/SL

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äger en optimax 2008.Men skulle hellre haft en en suzuki fyrtakt.men båtarna kommer ju i paket med motor redan monterat.

Helt klart den bästa motorn på marknaden de har dessutom kamkedja och inte kamrem vilket är betydligt bättre.

Ljudnivån samt balansen på en suzukimotor går inte att jämföra med andra fyrtaktare.

Honda tex låter ju bedrövligt på högre varv.

Senast ändrad av bodpat | 11 augusti 2008 | 10:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Honda låter bedrövligt? Hondamotorerna tillhör de absolut tystaste utombordare du kan få tag på, vilket både jag och båtpressen fått erfara. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

honda bland de tystaste motorerna!!! Sätt dej ner och lyssna när en honda fyrtakt kommer åkandes i planingsfart: OM de är de tystaste då vet inte jag hur båttidningarna har mätt.

Båtmotorer baserade på bilmotorer (Honda Accord)Det känns bättre om motorna är helt framtagna för marint bruk eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang föregående skrivare....

Min bror har en Yamarin 6230 med en 135Hk Honda och lite längre bort i fjorden så finns det en likadan båt fast med en 150Hk Yamaha på. och det råderinga tvivel om att Hondan är tystare! när du åker i min brors bår så hör du den andra båten och inte tvärtom.Till och med dom som äger Yamaha båten tycker att Honda båten låter betydligt mindre efter att ha åkt med.

/jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en Suzuki 90 sedan 2 år tillbaka och har bara gott att säga om den.

Helt problemfri, mycket tyst och lättservad.

Råstark och förhållandevis snål.

//df90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte så att Suzuki väger mindre än andra fyrtaktare?

Vilket isåfall är ett pluss.

/Jonas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte det spelar någon roll, vilket märke du väljer, bara du håller dig till dom kände märkena. Dom måste hålla hög kvalitet annars hade dom försvunnit från marknaden.

Min förra motor var en Suki DT40, ganska snålt gick den oxså, gick alltid som en dröm, i alla väder. En pålitlig motor (kvalitet).

Bytte till en Honda BF50D, då Sukin saknade eltilt/powertrim. Hondan går lite snålare ca. 0.30l. distansen, Sukin ville nog ha närmare 0,5l. distansen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...