frippe73 0 Postad 9 Augusti , 2008 hej jag har en flipper 700 med en volvo penta aq 130. är det någon som kan hjälpa mig med förjande problem. motorn stannar när den har gått ett tag.den går bra fram till dess då har den kommit upp i halv värme(enl temp mätare,kommer inte in på röd markering) motorn hostar till och lägger av. väntar men en stund så startar motorn igen. jag har bytt förljande delar- bränslepump(elekrisk) bränslefilter tänsstift tändspole kondesator brytarspets gjort rent tanken är det någon som kan hjälpa mig med förslag på vad det kan vara. mvh fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 9 Augusti , 2008 Vild chansning - kan det vara nån värmesensor/termostat som flippat o stänger ned motorn för att den anser att den blivit för varm(fast motorn inte är för varm)? Men prova fråga i Volvo Pentas eget forum:http://penta.tripnet.se/forum/ Senast ändrad av Yadis | 10 augusti 2008 | 01:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frippe73 0 Postad 10 Augusti , 2008 jag har funderat på detta. är det någon som vet om det finns någon överhettnings skydd på denna motor.? termostaten är bytt. mvh fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser