Royses 0 Postad 9 Augusti , 2008 Har en 50 hk motor men när man lastar båten med mer än 3 vuxna orkar den inte plana ut. Vågar jag sätta på en större motor och i så fall hur stor. Tänkte själv att 60-65 hk kanske sulle räcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjohan 0 Postad 9 Augusti , 2008 Hej! Kommer ihåg att jag åkt med denna fina norska båt under tidigt 70 -tal med en 65 hk som gick bra i sjön med fler än 3. (Men som sagt det är länge sedan) Men om jag minns rätt är det en båt med halvplanande skrov som är godkänd för max 50 hk. Kanske kan det vara idé att montera trimplan innan du ger dig på ett motorbyte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Royses 0 Postad 10 Augusti , 2008 Tack för info. Hadde ingen aning om att den var Norsk byggd. Trimplan är monterade men det verkar som att motorn inte orkar få upp aktern vid tyngre belastning kanske kan det bero på hur man trimmat riggen ingen aning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser