Macke75 0 Postad 8 Augusti , 2008 Hejsan! Mitt problem är att motorns kylarvatten verkar försvinna,och därför går motorn varm.Det lustiga är att om jag fyller på vatten i mitt SLUTNA SYSTEM kan jag utan problem köra några timmar. Verkar vara som vattnet försvinner när motorn ej är igång? -Om jag skulle ha nån spricka i block eller topp,skulle väl motorn inte gå bra väl,vilket den gör?Har idag tagit av värmeväxlaren för att kolla ev läckage. Finns där nån som kan ge mig något bra tips ang mitt kylarvatten som försvinner. mvh macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 8 Augusti , 2008 Har du kollat om oljan är grå? Då har du vatten där!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 8 Augusti , 2008 Hej. En spricka i blocket som går utåt kan täta sig när motorn blir varm men vara öppen när den är kall. Du borde i så fall kunna se lite rostfärg där sprickan är. Bara ett förslag men möjligt, har hänt på bilmoterer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 508 Postad 8 Augusti , 2008 Jag skulle tippa att du är på rätt spår, när du kollar värmeväxlaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 9 Augusti , 2008 Hej igen! Har idag kollat värmeväxlaren,och det verkar som problemet är här.Spolade vatten i det slutna systemet och det kom lite vatten då ur sjövatten systemet. Är det någon som har provat att renovera sin värmeväxlare,med tanke på att en orginal modell som jag har ska gå på ca tio tusen. Dock bör tilläggas att man måste skära i sönder den för ev åtgård. -Kanske är jag bara dumsnål... mvh Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser