Zeke61 0 Postad 8 Augusti , 2008 Har en Suzuki 28 hk -82 just nu. Har tittat på en Evinrude 60 hk -85. Törs man hänga på den? Har en Trifoil trimaran skrov 14 fot, modell och år okänd. http://www.maringuiden.se/u/Zeke61/;fotoalbum&id=4228# Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunbird198 0 Postad 8 Augusti , 2008 inga problem har själv haft 70hk gammal gutgjärns murkla på en likadan evinruden borde vara bra mycket lättare / Sunbird Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 8 Augusti , 2008 60 hk kommer själklart att funka, frågan är om DU vågar köra fullt med en sådan motor på akterspegeln!? Annat aspekt e jo så akterspegeln står pall för den extra tyngden och kraften, möjligt att du får förstärka. Kolla bara så inte båten blir för låg i aktern vikket kan resultera att du tar in vatten av dina egna svallvågor när du drar av från plan. Jag satte själv 25 hk på en 8 fots Mörebas katamaran julle som vägde sisådär 60 Kg, vågade dock inte trimma ut motorn tillräkligt för att njuta av toppfarten vikket resulterade i baraca 30 knop toppfart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe_Man 0 Postad 8 Augusti , 2008 Hejsan, Sökte runt lite och kunnde inte se riktigt se om det är samma båtar men såg ut som flera kör med 50-60hk på dom. Kolla in dena sida för lite bilder och info. http://www.baadgalleri.dk/html/biler.asp?brand=Trifoil Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tobbe_Man 0 Postad 8 Augusti , 2008 Jag provade länken, du måste scrola ner längs ner på sidan för att se båtarna jag menade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeke61 0 Postad 8 Augusti , 2008 Tack ska ni ha allihopa. Jag är rätt övertygad om att det inte blir några problem. Så jag tar nog och köper den faktiskt. 5.000:- för en Evinrude 60 hk -85 låter väldigt bra vad jag har förstått. Dessutom så är säljaren styfarsan till en kompis till mig. Så jag litar nog på honom, faktiskt. Tack ännu en gång för all hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Meez 0 Postad 4 Maj , 2009 Hej! Jag har en likadan båt som jag har en 50Hk 4cyl mercury på. Jag tog det säkra före de osäkra och förstärkte upp min akterspegel, Har kört med den sen i flera år och funkar perfekt, Då har jag kunnat dra wakeboard å ringar utan å vara rädd för att den extra belastningen ska få akterspegeln å rämmna. Mitt råd är iaf att du ska kolla upp om den är fräch. Och lägga dit nån plåt för å fördela trycket på en större yta där bak. Mvh//Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zeke61 0 Postad 7 Juli , 2009 Hej! Var hittar man skrovnumret på en sån här. Behöver det till båtansvarsförsäkringen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 7 Juli , 2009 Om du ej hittar skrovnummret som ofta sitter instansat i nån skylt på båten (insidan nånstans, utsidan t ex akterspegeln, motorbrunnen vanligt osv) kan du tillverka en egen skylt och sätta på båten, du kan hitta på ett eget nummer som gör båten unik. Sen skall det inte vara några problem att försäkra den.http://www.samverkanmotbrott.nu/batmarkning.asp /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser