cast65 0 Postad 8 Augusti , 2008 Hej! Jag funderar på att köpa en styrpulpet. Resultatet av sökningar i forum och på hemsidor visar att jag tror S52 eller HR 510 är ett alternativ. Vem tror ni passar bäst (om de passar) enligt mina villkor: Jag vill utan problem transportera fyra personer i runt 25-28 knop utan att pressa motorn. Jag vill kunna känna mig säker även om det går lite sjö ute. Helst ska det knappt stänka in om det blåser 6-8 m/s. Jag vill ha riktigt bra kvalité, ingen tunn plast eller liknande. Jag vill kunna driva en mindre kylbox med 12V uttaget. Bränsle ekonomi på max 0,6-0,7 l / distans vid marsfart. Dela gärna av er med egna erfarenheter om båtarna, vilket motoralternativ är bäst om man kommer vara mellan 2-4 med packning? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JockeWik 1 Postad 8 Augusti , 2008 Roligt att du kikar på båt! Tittade själv på HR510 innan jag kom fram till att bowraider var mitt val - den ser kanon ut! För att komplicera det ytterligare för dig - varför inte titta på en Ryds 510 Gti med t.ex. en Honda BF75? Alternativt den nya Ryds 520 GTS (mittpulpet) med en BF90. Har själv en 520 GTX som är ny för i år, och har åkt ca 50h med den. Definitivt torrt även över 6-8m/s. Dock är ju denna modell en bowraider, vilket jag föredrar framför konv. styrpulpet, men det är mitt val. Lyckat till i alla fall! Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser