Quicken 0 Postad 7 Augusti , 2008 Söker uppgifter om denna båt för försäkringens skull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 7 Augusti , 2008 Hallåj Tycker jag känner igen den....vet inte exakt men en Ryds alt. Lohi kan det vara. Mer en så kan ja inte svara på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quicken 0 Postad 8 Augusti , 2008 Det har kommit fram att båten har används av dykarklubben i Göteborg för 3 år sedan när föregående ägare köpte båten, jag köpte båten i juli 08, kan det vara en Ryds Attack livbåt från 1979, hoppas någon kan komma med yttligare upplysningar, är tacksam för alla svar. MVH Ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iskall 0 Postad 8 Augusti , 2008 Vad står det på plaketten med tillverkningsnummer? Knappa in skrovnummer/tillverkningsnummer på Google, så kanske du hittar något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quicken 0 Postad 9 Augusti , 2008 Det finns ingen skylt eller märkning någonstans på skrovet, har gått över med förstoringsglas men utan resultat, vad gör man? MVH Ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 9 Augusti , 2008 Hör med försäkringbolaget om dom kan försäkra efter bilder på båten och kopia på kvittot, måste väl fungera att komma överens om ett försäkringsvärde tycker jag. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 Augusti , 2008 Hej, Det finns ett produktblad på Ryds Attack Livbåten på Ryds hemsida (Kuriosa, Äldre modeller) om du kollar under modellår 1970. Men den de visar där liknar inte din båt. Det kan i och för sig vara en Attack Livbåt av senare årgång du har men det går inte att hitta på deras hamsida i alla fall tror jag. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iskall 0 Postad 9 Augusti , 2008 Då spelar det dessvärre ingen roll om du lyckas lista ut fabrikat på båten. Jag vågar påstå att det inte finns något bolag som kommer att försäkra båten utan skrovnummer. Möjligen endast motorn, om du har ett motornummer. Tyvärr.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
7anne 0 Postad 9 Augusti , 2008 Du kan ge den ett eget skrovnummer. Märk den med märkpenna med vilket nummer som helst och uppge sen det. Det finns så vit jag vet inget som säger att det ska vara gjort av tillverkaren.... Det är ju bara för att kunna identifiera båten, hur man gör det spelar mindre roll... Tror det ska finnas på 2 ställen.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Quicken 0 Postad 10 Augusti , 2008 Tack för tipset, det går jag på, motorn har ett ingraverat nummer så jag ger båten något liknande, tack än en gång och på återseende. MVH Ingvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser